کمالی به پانا خبر داد:

سهم 50 درصدی زنان و جوانان از لیست اصلاح طلبان/شاخص ها تعیین شده اند

رئیس کارگروه تعامل شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان معیارهای اصلی برای حضور در لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا را تخصص مرتبط با فعالیت شورای شهر، پاک دستی، اصلاح طلب بودن و توانایی برای انجام کار و تحصیلات مرتبط با این موضوع دانست.

کد مطلب: ۵۹۸۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد

حسین کمالی، رئیس کارگروه تعامل شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا، در پاسخ به سوالی پیرامون معیارها و شاخص های اصلی اصلاح طلبان برای تنظیم لیست انتخاباتی شورای شهر تصریح کرد: معیارهای اصلی داشتن تخصص مرتبط با فعالیت شورای شهر، پاک دستی، اصلاح طلب بودن و توانایی برای انجام کار و تحصیلات مرتبط با این موضوع است.

وی تاکید کرد: طبیعتا کسانی که فعالیت تشکیلاتی دارند از امتیاز بیشتری برخوردارند.

کمالی همچنین در خصوص سهیمه طیف های مختلف در لیست اصلاح طلبان متذکر شد: جوانان و زنان هر کدام 30 درصد سهمیه می گیرند، که 10 درصد آن هم پوشانی دارد و 50 درصد هم سهمیه بقیه نیروها است.

دبیر کل حزب اسلامی کار، همچنین درباره حذف پرداخت یارانه به احزاب اعلام کرد: یارانه ای پرداخت نمی شد که قطع شود. هیچ کمکی به احزاب نمی شد. در دوران دولت اصلاحات مقداری یارانه به احزاب تعلق گرفت که بعد در دولت نهم و دهم قطع شد. در دولت فعلی نیز نمایندگان مجلس خودشان همت کردند و پیشنهاد این مساله را دادند که متاسفانه شاید به دلیل بار مالی و یا دلایل دیگری که من اطلاع ندارم؛ مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و رد شد که طبیعتا نمی تواند در جهت گسترش فعالیت های حزبی و گروهی و اجتماعی باشد.

کمالی با تاکید بر این مساله که عدم پرداخت یارانه به احزاب آثار منفی زیادی از جمله کاهش فعالیت احزاب را در پی دارد، یادآور شد: در صورتی که به احزاب کمک می کردند و منابعی برای آنها در نظر گرفته می شد، می توانستند فعالیت بیشتری داشته باشند، اما متاسفانه این محدودیت ها ایجاد شد.

به گزارش پانا، براساس بند الحاقی 12 اصلاحی ماده 120 لایحه برنامه ششم توسعه، دولت موظف است برنامه ریزی های لازم جهت توسعه سیاسی را به گونه ای طراحی نماید که تا پایان اجرای قانون برنامه ششم، احزاب و تشکل های سیاسی مطابق ضوابط قانونی که به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد، مورد حمایت قرار گیرند.

پیش از این در مصوبه مجلس عبارت « و یارانه آنها مطابق بودجه سنواتی بر اساس آیین نامه ای تخصیص می یابد که به پیشنهاد وزارت کشور به تصویب هیئت وزیران می رسد.» وجود داشت که به منظور تامین نظر شورای نگهبان با رای نمایندگان حذف شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار