وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سفر به آبادان:

خوزستان نماد غرور ملی است

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، در نشست مشترک اعضای کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در آبادان با بیان اینکه چالش های خوزستان به شکل ویژه و مهم در دولت رصد می شود، گفت: این استان را نماد غرور ملی می دانیم.

کد مطلب: ۵۹۸۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آبادان، دکتر ربیعی در نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند اظهار کرد: امروز همزمان 3 وزیر در استان خوزستان حضور پیدا کردند که نشان دهنده ی اهمیت مسائل مربوط به این استان است.

وی در ادامه افزود: در این جلسه محوریتهای آسیب های اجتماعی، امنیت اجتماعی، اشتغال و کارآفرینی و سرمایه گذاری مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و مقرر شد تاسیس2 مرکز مبارزه با مواد مخدر در استان اجرایی شود و همچنین 6 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهایی که فاقد این مراکز هستند راه اندازی گردد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اجرای برنامه توسعه اجتماعی استان خوزستان با تأکید بر رفع مشکلات شهرستان آبادان خواهد بود، گفت: یکی از برنامه های ما اجرا و توسعه اجتماعی درشهرستان آبادان است. باید بتوانیم برای مردم شهر ظرفیت های بیشتری از جمله مسائل اجتماعی، فرهنگی و رفاهی را فراهم کنیم و امیدواریم که علاوه بر اعتبارات مصوبه، منطقه آزاد نیز به توسعه اجتماعی در شهرستان کمک کند.

دکتر ربیعی با تاکید بر اینکه زنجیره تامین نیروی انسانی پایین دستی مشاغل کلان باید از خود استان تامین شود، خاطر نشان ساخت: تدوین نظام نامه مسئولیت اجتماعی برای شرکت های فعال در منطقه آزاد اروند ضرورری است. با توسعه فاز دو پالایشگاه آبادان حدود 6 هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در شهرستان خواهیم داشت. در هفته های آتی نشست شورای عالی اشتغال با حضور رییس جمهور تشکیل و در همان جلسه سند راهبردی اشتغال خوزستان تدوین نهایی می شود. همچنین هزار میلیارد تومان از اعتبارات وزارتخانه و یک و نیم میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: نخبگان استان در جهت حل مسائل و معضلات موجود یک عامل اساسی و تعیین کننده هستند.من به این توان و همتی که در مسئولین استان خوزستان می بینم بسیار امیدوارم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی حجم سرمایه گذاری در استان خوزستان را بالا عنوان نمود و اظهار کرد: زیرساختهای اقتصادی در این استان با توجه به شاخص های توسعه مطلوب است . بیشترین ظرفیت گردشگری در این منطقه مشاهده شده است.این ظرفیت می تواند باعث درآمد زایی و موجب افزایش ثروت در منطقه شود، ما در حوزه حمل و نقل چه دریایی و چه زمینی ظرفیتهای خوبی داریم. با توجه به این ظرفیت ها، تقویت و توسعه دانش فنی و حرفه ای و ایجاد مهارت لازم در زمینه سرمایه گذاریهای کلان از جمله نفت و گاز برای به کارگیری نیری کار ماهر بومی باید در اولویت قرار بگیرد. باید روحیه امید و آینده نگری را در جامعه رشد داد. این مسئله نیز عامل مهمی در جهت تغییر نگرش جامعه از حال بد به حال خوب است.

دکتر ربیعی با بیان اینکه برنامه ریزی های اکوسیستمی در جهت کاهش ریزگردها از اولویت های ما است، خاطر نشان ساخت: ریزگردها برای دولت به غصه ملی تبدیل شده و برای برطرف کردن این چالش رایزنی های بین المللی نیاز است، بازگشت به طبیعت و احیای آن در جهت کاهش آلودگی های زیست محیطی اصولاً زمان بر، اما قابل اجرا است.

وی در پایان اظهار نمود: آنچه در دولت مورد تاکید است در پروژه های محلی اولویت استخدام با جوانان بومی آن منطقه باشد و نکته دیگر این است که ما زیر ساخت های صنعتی نسبتاً مناسبی داریم بخصوص در زمینه انرژی در استان خوزستان که روز به روز در حال گسترش می باشد اما متاسفانه زنجیره رو به پایین شغلی آنها در استان به درستی شکل نمی گیرد و این یکی از نارسایی های ما می باشد و ما باید بتوانیم این زنجیره را در استان ساماندهی کنیم و روح اصلی در برنامه سند توسعه اشتغال استان تشکیل زنجیره اشتغال در پایین دست است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار