معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور:

بیش از ۵۵ میلیون نفر، واجد شرایط شرکت در انتخابات سال 96 را دارا هستند

معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور، با اشاره به تعداد واجدین شرایط انتخابات خبر داد: طبق آمار مرکز آمار ایران 56 میلیون و 966 هزار نفر و طبق آمار ثبت احوال کشور 55 میلیون و 936 هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات سال 96 هستند.

کد مطلب: ۵۹۸۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، علی اصغر احمدی، در نشست ستاد انتخابات استان سمنان در سالن مدیریت و بحران استانداری، اظهار کرد: اختلاف یک میلیونی بین ثبت احوال و مرکز آمار ایران درباره تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات وجود دارد که به زودی آمار دقیق ارائه می شود.

وی تصریح کرد: در استان سمنان نیز ثبت احوال 501 هزار نفر واجد شرایط و مرکز آمار 483 هزار نفر را واجد شرایط برای شرکت در انتخابات 96 اعلام کرده است.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: مهم ترین نکته در انتخابات سال آینده حضور حداکثری مردم است و باید با توجه به تعداد واجدهای شرایط برنامه ریزی برای حضور حداکثری مردم انجام شود.

احمدی با بیان اینکه مسئولین به عنوان مجریان قانون باید بسترهای مناسب برای شرکت پرشور مردم در انتخابات را فراهم کنند و خود آن ها بدون هیچ گرایشی و به صورت بی طرفانه مردم را برای حضور پرشکوه جذب کنند، افزود: در شرایط فعلی کشور ما و تحولات پیش آمده در دنیا، می طلبد تا مردم را به تاثیرات حضور حداکثری در پای صندوق های رای آگاه تر نماییم.

وی عنوان کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند چگونه با مردم صحبت می کنند و باید اهمیت مشارکت آن ها در انتخابات را به آنها یادآوری و مردم را آگاه کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور، با تاکید بر ضرورت همراهی دستگاه های اجرایی در برگزاری انتخاباتی پرشور و مردمی، ابراز داشت: فرمانداران به مثابه نمایندگان حاکمیت در هر شهرستان رسالت دارند تا زمینه ساز حضور باشکوه مردم را در انتخابات باشند تا یک بار دیگر شاهد شکوهی از حماسه حضور در دیار سمنان باشیم.

احمدی تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات پیش رو از دو لحاظ اهمیت فوق العاده ای دارد؛ چرا که رای مردم علاوه بر تعیین رئیس دولت، در صندوق شوراهایی ریخته خواهد شد که پارلمان محلی هستند و سرنوشت یک شهر، بخش، روستا، استان و در نهایت کشور در دستانشان است لذا باید از این ظرفیت بهره برد.

وی افزود: مشارکت مردم امروز و در این برهه تاریخی مقوله ای بسیار مهم است که توسط دشمنان نظام به شدت رصد می شود؛ لذا با تحولاتی که در آمریکا و اروپا در کنار کشورهای منطقه ای رخ داده، مشارکت مردمی می تواند اهمیت ویژه ای داشته باشد و تاکید وزارت کشور بر این است که مسئولان استانی و شهرستانی همچنین افراد دخیل در برگزاری انتخابات بهره برداری ویژه از عید نوروز را در راستای نشاط اجتماعی و جلب مشارکت مردمی را داشته باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور، با بیان اینکه امنیت، اعتبار و باور را به دنبال دارد و باید مراقب بود تا امنیت روانی را به خطر نیندازیم، تصریح کرد: بعد از مشارکت، مهم‌ترین شاخص تأمین امنیت انتخابات است و این اصل باید همراه با تأمین امنیت روانی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار