استاندار سمنان خبر داد:

سمنان آماده برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند است

استاندار سمنان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال ٩٦، گفت: تمام تلاش بر این است که انتخابات در استان در فضای سالم، امن، قانونمند و پرشور برگزار شود و مردم نیز در ارديبهشت ۹۶ با كمال صداقت و صراحت و اعتماد كامل در انتخاب شركت خواهند كرد و حماسه پرشكوه ديگري را به وجود خواهند آورد.

کد مطلب: ۵۹۸۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، محمدرضا خباز، در نشست ستاد انتخابات استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری که با حضور علی‌اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: عوامل برگزارکننده انتخابات در استان سمنان آمادگی برگزاری انتخاباتی امن و پرشور را دارند تا مردم پای صندوق‌های رأی بیایند و این آمادگی مشهود است.

وی با بیان اینکه باید قدردان موهبت مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم، گفت: مشارکت مردم در انتخابات اولویت مسئولان استان سمنان خواهد بود.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: بیان داشت: مسئولان باید زمینه ساز انتخاباتی باشکوه در استان را فراهم کنند و این مهم جز با کوشش، تلاش مداوم، اعتماد سازی مردمی و امانت داری میسر نخواهد شد.

خباز افزود: مردم استان سمنان با مشارکت ۸۰ درصدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین حضور در عرصه هایی مانند راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن، سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ و ... نشان داده اند که قدردان نعمات انقلاب اسلامی هستند؛ لذا مسئولان باید برای حضور این مردم در پای صندوق های رای اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه امانت‌داری مهم‌ترین اصل انتخابات است و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ رأی مردم، گفت: معظم له پیش از انتخابات مجلس دهم فرمودند رأی مردم امانتی در دستان مسئولان است که حفظ آن مسئولیت شرعی است و مسئولان باید تلاش کنند در انتخابات امانتدار باشند.

استاندار سمنان ادامه داد: در سال ٩٣ اعتبار طرح های افتتاح شده در دهه فجر ١٨٢ میلیارد تومان بود، در سال ٩٤ این اعتبارات به ٤٦٢ میلیارد تومان رسید و در سال ٩٥ اعتبارها ٧٢٧ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان این که در دهه فجر 95 عملیات اجرایی ٦٤ طرح با اعتبار ٢٠٠ میلیارد تومان آغاز شد، افزود: در مجموع ٤٨٥ طرح در استان سمنان در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی شد که ١٧٨ طرح مربوط به روستاها بود.

خباز گفت: تعداد روستاها در استان سمنان کم است، اما برای اجرای عدالت اجتماعی در استان و برای بهره بردن روستاییان از ثمرات انقلاب اسلامی، طرح های خوبی برای روستاییان افتتاح و کلنگ زنی شده است.

وی افزود: با سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان ٦٧ طرح مصوب شد که این طرح ها به ٧١ طرح افزایش پیدا کرد و که در مجموع ٩٤٨ میلیارد تومان اعتبار برای مصوبات این طرح‌ها تعیین شد.

استاندار سمنان ادامه داد: ١٨٧ میلیارد تومان مصوبه اعتباری بانک ها برای طرح ها نیز تعیین شده بود که از مجموع اعتبارات تا کنون 365 میلیارد تومان ابلاغ شده است.

خباز اضافه کرد: همچنین با توجه به کاهش نقدینگی برای مهار تورم، ٤٠ میلیارد تومان اسناد خزانه ملی برای استان سمنان ابلاغ شد که همه این اسناد در استان توسط دستگاه ها جذب شد.

بیش از 2 هزار واحد تولیدی در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کردند

وی یادآور شد: در سامانه بهمین یاب ٢ هزار ٤٥٩ واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان ثبت نام کردند که به هزار و ٨٠٣ پرونده رسیدگی شد و تا کنون ٦٥٠ واحد توانستند ٣٥٠ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید از بانک ها دریافت کنند.

استاندار سمنان گفت: دولت با شرایط سخت اعتباری توانست عمران و آبادی را در کشور توسعه دهد و رکود مزمن کشور را از بین ببرد.

خباز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر ضرورت امید افزایی در بین مردم، بیان داشت: مردم انقلاب خود را دوست دارند، لذا باید دستاوردهای نظام به اطلاعشان برسد.

این نشست با حضور علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزارت کشور، محمد همتیان و محمود قنبری معاون های استانداری و فرمانداران و بخشداران استان سمنان برگزار شد و فرمانداران نظرات و پیشنهادهای خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و امن بیان کردند.

انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاها، جمعه 29 اردیبهشت 96 در کشور برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار