مدیر عامل بنیاد نیکوکاری دست های مهربان:

مرکز اوتیسم تا سال آینده به آموزش و پرورش تحویل داده خواهد شد

مدیر عامل بنیاد نیکوکاری دست های مهربان گفت: امروز افتخار می کنم که توانستیم در طول 10 سال گذشته برگ های زرینی بر فعالیت های بنیاد دست های مهربان اضافه کنیم و مرکز اوتیسم که هم اکنون در آن به سر می بریم نیز در سال آینده به آموزش و پرورش تحویل خواهیم داد.

کد مطلب: ۵۹۸۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از روبط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، شهرام فرجی در مراسم کلنگ زنی مرکز اوتیسم در ناحیه 3 اظهار کرد: سال 1386 سال ورود مکتب ایثار، عشق، مهربانی و جایگاه ورود زنان و مردانی بود که خود را وقف نیازمندان کردند.

وی با اشاره به اهداف تعیین شده جهت فعالیت این بنیاد افزود: سرپرستی ایتام، زنان سرپرست خانوار، ساخت و تجهیز مراکز آموزشی و درمانی، کمک به ایتام و آموزش آنها، آزادسازی زندانیان، کمک به بیماران خاص و هرگونه نیازمندی که به دستان مهربان مراجعه کنند از جمله اهداف تعریف شده برای بنیاد دستان های مهربان هستند.

شهرام فرجی اعلام کرد: این مکتب ابتدا با سه نفر از نیکوکاران راه اندازی شد و در حال حاضر بالغ بر 2700 نفر از جوانان و دانشجویان در 10 شعبه فعالیت می کنند.

مدیر عامل بنیاد نیکوکاری دست های مهربان ادامه داد: این بنیاد همچنین بالغ بر 15 هزار نفر از نیازمندان را تحت پوشش خود قرار داده است که بزرگتربن جامعه هدف را بر عهده دارد.

وی در ادامه اظهاراتش گفت: خوشبختانه در سال 92 اولین مدرسه 6 کلاسه کاملا هوشمند در یکی از مناطق فقیرنشین که دانش اموزان باید 4 کیلومتر پیاده روی می کردند تا به مدرسه خود می رسیدند، افتتاح شد همچنین با توجه به بافت کشاورزی این منطقه، بزرگترین هنرستان کشاورزی نیز در مدت زمان کمتر از یکسال با کمک آموزش و پرورش ساخته شد که قابلیت های بسیاری دارد.

وی با اشاره به هدف از راه اندازی این هنرستان افزود: دانش آموزانی که وارد این هنرستان می شوند، کاملا به صورت تجربی با فنون و روش های کشاورزی و تجهیزات کشاورزی آشنا می شوند و در آینده به مهندسین کشاورزی تبدیل خواهد شد.

در ادامه این مراسم نیز دقیق، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 3 اصفهان سخنرانی کرد و گفت: امروز شرایط به گونه ای است که باید توجه ویژه ای به کودکان اوتیسم داشته باشیم.

وی افزود: این قبیل از کودکان اگر چه دارای مشکلات خاصی هستند، اما از توانمندی ویژه ای برخوردارند به طوری که هر کودک اوتیسمی، خود یک کتاب است.

وی در پایان اظهاراتش، از حضور و فعالیت گسترده بنیاد نیکوکاری دست های مهربان و مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در راستای توجه به کودکان با نیازهای ویژه تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار