ابراهیم جوادی در گفت و گو با پانا:

یزدانی باید می باخت تا خودش را پیداکند/یک سروگردن از امریکا بهتر بودیم

عضو شورای فنی کشتی آزاد با بیان اینکه یزدانی تازه به این وزن آمده و باید فرصت بیشتری به او داده شود گفت: او به این باخت نیاز داشت تا خودش و بدنش به آمادگی لازم در این وزن برسند.

کد مطلب: ۵۹۸۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد

ابراهیم جوادی عضو شورای فنی تیم کشتی آزاد در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره قهرمانی تیم کشتی آزاد در رقابت ها جام جهانی گفت: مسابقات خوبی را پشت سر گذاشتیم و همه کشتی گیران به خوبی از پس حریفانشان برآمدند البته که کشتی گیران فراز و فرودهایی هم داشتند اما در مجموع عمل‌کرد فوق‌العاده‌ای از خود به جای گذاشتند. تیم ما از آمریکا بهتر بود و در آخر هم قهرمانی نصیب ما شد.

وی ادامه داد: تیم آمریکا با شکست آذربایجان و روسیه برای قهرمانی دورخیز برداشته بود اما کشتی گیران ما نشان دادند که از آن‌ها بالاتر هستند و قهرمانی را از چنگ آمریکایی ها بیرون آوردند.تا کنون سابقه نداشته که تیم آمریکا با کشتی گیران پرستاره و یکدست در رقابت‌ها حاضر شوند اما در این رقابت‌ها دیدیدم که آن‌ها مقتدرانه جنگیدند اما کشتی گیران ایرانی نشان دادند که غیرتمند تر از آن‌ها هستند و اجازه نمی‌دهند که در خاک خودشان مغلوب شوند و جام باید در ایران می ماند.

عضو شورای فنی کشتی آزاد همچنین در مورد شکست برخی کشتی گیران و از جمله ضربه فنی شدن حسن یزدانی اظهار کرد: بعد از المپیک و کسب مدال خوش رنگ توسط یزدانی انتظارات از او بالا رفت و همه از یزدانی توقع بهترین داشتند که البته طبیعی هم بود. اوکسی بود که مدال المپیک را برای ایران به ارمغان آورد و خیلی از مردم به دلیل کشتی‌های خوب او در المپیک این رشته را دنبال کردند اما نکته‌ای که در این مسابقات نباید از آن غافل شد این است که یزدانی در این رقابت‌ها به وزن بالاتر از خودش رفته بود و در وزن 86 کیلو رقابت می‌کرد به نظرم این تغییر باعث شد که او نتواند مانند همیشه کشتی بگیرد..

جوادی ادامه داد: به عقیده من یزدانی نیاز به فرصت بیشتری دارد تا خودش را در این وزن پیدا کند و بدنش آن آمادگی لازم برای رقابت‌ها را در این وزن پیدا کند.از طرفی به نظرم یزدانی نیاز دارد که فیلم کشتی‌هایش را با مربیانش ببیند و آن‌ها را آنالیز کند چرا که معتقدم او حرکات اضافه‌ای را در خلل کشتی گرفتن انجام می‌دهد که باید آن‌ها را حذف کند.در مجموع معتقدم او آینده درخشانی در این وزن خواهد داشت چرا که در همین رقابت‌ها هم جسورانه جنگید و شاید این شکست برای او لازم بود تا دوباره حسن یزدانی خودش را پیدا کند.

عضو شورای فنی همچنین به عمل‌کرد سایر کشتی گیران اشاره کرد و گفت: به نظرم پیمان یار احمدی مقابل جردن باروز مقتدرانه باخت البته اگر حمله های بیشتری در دستور کار خود قرار می‌داد شاید به راحتی می‌توانست جای باخت را با پیروزی عوض کند چرا که باروز هم دیگر مانند گذشته‌اش نیست و آن سرزندگی های قبل را ندارد و همانطور هم که خودش عنوان کرده بود دیگر زمان آن رسیده است که به خانواده اش برسد و بیشتر از اینکه درگیر کشتی باشد باید به آن‌ها رسیدگی کند به همین دلیل معتقدم یاراحمدی می‌توانست با کمی جنگندگی این کشتی گیر چقر را از پای دربیاورد اما با این حال خوب کشتی گرفت و بازنده سربلند بود.

جوادی به دیگر کشتی گیرانی که نتیجه را واگذار کردند اشاره کرد و گفت: میثم نصیری از کشتی گیرانی بود که شاید در همان روزهای ابتدایی انتقادهای زیادی به او داشتیم اما در این رقابت‌ها نشان داد حرفی برای گفتن دارد و مقتدارانه کشتی گرفت و از او رضایت کامل داریم.در مجموع عمل‌کرد کادر فنی و کشتی گیران رضایت‌بخش بود و امیدوارم این روند رو به رشد در مسابقات بعدی بهتر از این ادامه پیدا کند. به نظرم هیچ کشتی گیری کم کاری نکرد و مسابقات فینال جو خوبی داشت، ولی تیم ما بهتر از آمریکا بود و خدا را شکر که در نهایت توانستیم قهرمان شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار