در جشنواره افلاکیان؛

«پروانه در گلدسته ها» دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند را از آن خود کرد

«پروانه در گلدسته ها» به کارگردانی یعقوب اکبریان دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند دفاع مقدس را در جشنواره فیلم افلاکیان شهرستان میانه از آن خود کرد.

کد مطلب: ۵۹۸۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، مستند 30 دقیقه ای «پروانه در گلدسته ها» به همراه سه اثر دیگر با موضوع دفاع مقدس از یعقوب اکبریان هنرمند فیلمساز قمی، به بخش مسابقه چهارمین جشنواره استانی فیلم کوتاه افلاکیان شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی راه یافت و دیپلم افتخار بهترین مستند دفاع مقدس را در این جشنواره از آن خود کرد.

جریان این فیلم مربوط است به معرفی شهیدان حسن و حسین محمودنژاد که بر اساس خاطرات و روایتگری مادر بزرگوار این دو شهید عزیز و اسناد، تصاویر و فیلم های آرشیوی، در تابستان 95 ساخته شده است.

مراحل معرفی سوژه، انجام هماهنگی ها، تهیه آرشیو اسناد و تأمین بخشی از منابع مالی مستند «پروانه در گلدسته ها» با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم انجام شده است.

شهید حسین محمودنژاد متولد 1337 در قم و از مبارزان دوران انقلاب بود که در 22 بهمن سال 57 بر اثر اصابت تیر مستقیم عمال رژیم ستمشاهی در تهران به شهادت رسید و در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

شهید حسن محمودنژاد نیز از اعضای کمیته استقبال و از محافظان حضرت امام(ره) در ابتدای انقلاب بود؛ وی در جریان سال های دفاع مقدس، در زمره نیروهای گردان محمد رسول الله(ص) لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) قرار گرفت و در عملیات محرم سال 61 در سن 26 سالگی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید؛ مزار این شهید عزیز در قطعه 21 گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قرار دارد.

غلامرضا محمودنژاد برادر این 2 شهید نیز از جانبازان 60 درصد دفاع مقدس و از مداحان استان است که دارای تالیفاتی در زمینه دفاع مقدس می باشد.

همزمان با ایام الله دهه فجر، کتاب «پرچمداران انقلاب» ویژه معرفی شهیدان محمودنژاد رونمایی شد و مستند «پروانه در گلدسته ها» نیز قرار است طی همایشی استانی در قم رونمایی گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار