برگزاری همایش آسیب شناسی فضای مجازی و اعتیاد به اینترنت

همایش آسیب شناسی فضای مجازی و اعتیاد به اینترنت با حضور والدین دانش آموزان آموزشگاه حضرت فاطمه(س) برگزار شد.

کد مطلب: ۵۹۸۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر نگار پانا از خوزستان، جلسه آسیب شناسی فضای مجازی و اعتیاد به اینترنت با حضور والدین دانش آموزان آموزشگاه حضرت فاطمه(س) در محل سالن اجتماعات شهید قاصدگماری اداره آموزش و پرورش شهرستان گتوند برگزار شد.

سخنران این همایش ،سید علی اکبر میر ابراهیمی ،مسئول مشاوره ی اداره ی آموزش و پرورش شوشتر ،هدف از برگزاری این نشست را آگاه سازی دانش آموزان و خانواده ها، در زمینه ی فضای مجازی و محاسن و معایب رسانه دانست و افزود:زمانی که رسانه محتوای مشکل ساز داشته باشد ،جامعه به سمت مشکل حرکت می کند و همین موضوع، سبب ایجاد معضلات بزرگ در جامعه میگردد .

اما در عین حال رسانه ها می توانند بسیار سود مند و مفید باشند .در نتیجه استفاده از برنامه های مناسب و حضور متخصصین مجرب در زمان ساخت برنامه ها ،میتواند بسیار موثر واقع گردد. وی افزود: افت تحصیلی محسوس،کاهش عملکرد سطح ارتباط خانواده و مشکلاتی از این قبیل، معایب مخرب رسانه ها هستند که بدون شک ،با درگیری افراد در فضای مجازی،جلوگیری ازین مشکلات غیر ممکن میباشد .

میر ابراهیمی به برخی از مشخصه های اعتیاد به اینترنت اشاره کرد و افزود:این افراد معمولا از نظر موقعیت اجتماعی موفق به کسب هویت مشخص نمی شوند و عمدتا، نیازمند حمایت از سوی شخص دیگری هستند و نمی توانند به تنهایی تصمیم گیری کنند و دائما نیازمند تقبل مسئولیت از سوی دیگران هستند .

متاسفانه بیشتر کسانی که به اینترنت و فضای مجازی اعتیاد پیدا می کنند ،به دنبال فرار از مشکلات و شکست های زندگی می باشند ،در نتیجه به رسانه ها و فضای ناسالم اینترنتی روی میاورند. چه بسا، پرداختن به فعالیت های مفید اجتماعی ،سرگرمی های مناسب و فعالیت های خلاقانه میتواند بهترین تفریح برای مردم یک جامعه باشد که به دنبال آن استفاده از اینترنت کاهش می یابد.

وی درادامه به برخی راهکار های مقابله با آسیب های رسانه ای و اعتیاد به اینترنت اشاره کرد و افزود:ورود و خروج کنترل شده در مدت زمان مشخص و معین و همچنین استفاده ی مناسب از فضای مجازی،میتواند در جهت مقابله با آسیب های رسانه ای گره گشای مشکلات باشد.
/شیرین پورخسروی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار