حجت‌الاسلام صدیقی:

اقتدار و روحیه دینی مانع حمله آمریکا و قدرت‌های استکباری است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ‌اگر آمریکا و قدرت‌های استکباری به ما حمله نمی‌کند معلول اقتدار و روحیه دینی ملت است. آنها از این روحیه ایثارگری و شهادت طلبانه‌ می‌ترسند.

کد مطلب: ۵۹۸۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز تهران گفت: توجه به عظمت، ثبات قدم و بصیرت مردم قابل ستایش است و ملت مومن ولایی در پایان سی و هشتمین سال انقلاب که در ۲۲ بهمن جشن گرفتند با حضور اعجاب‌انگیز خود نشان دادند که منتظر قدوم امام زمان هستند و اعلام می‌کنند که ما آماده‌ایم که فدای قدوم شما شویم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در تحلیل این راهپیمایی گفت: راهپیمایی امسال از نظر حضور مردم افزایش چشمگیر داشت و در شهرستان‌هایی مانند شیراز، یزد، مهاباد و قم و ... نسبت به سال‌های گذشته حضور بیشتری را شاهد بودیم .

صدیقی با اشاره به دیدار اخیر مسئولان نیروی هوایی با رهبر انقلاب و اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با حرف رئیس جمهور آمریکا گفتند مردم ما جواب او را در ۲۲ بهمن خواهد داد. حضرت آقا این مسئله را پیش بینی می‌کرد و شبیه پیش‌بینی‌هایی است که در مورد سوریه و خیلی جاهای دیگر با الهام الهی پیشگویی می‌کند و در اینجا هم در مورد رئیس جمهور آمریکا خداوند پیشگویی حضرت آقا را آبروی مضاعف داد.

او با اشاره به حضور حماسی مردم در ۲۲ بهمن گفت: این حضور حماسی سبب اعتراف دشمنان بود و در هیچ سالی دشمن اعترافی نسبت به اینکه جمعیت میلیونی برای ۲۲ بهمن آمده بود نداشت. باید همه بدانند که انقلاب مردم؛ فقاهتی، ولایتی، حسینی و اسلامی است و در انقلاب اسلامی با صاحب ولایت رخ داده است و معنایش این است که خود انقلاب کردیم و صاحبش هستیم و فدائیان آن خود هستیم اما معنایش این نیست که از مسئولان گله‌مند نیستیم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران افزود: شرایطی که امروز مردم با تحریم دست و پنجه نرم می‌کنند مساله رکود، بیکاری، گرانی و شیوع اعتیاد و تبعیض است که مردم از مسئولان آنها را مطالبه می‌کنند.

صدیقی بیان کرد: این انسجام ملی و تشکل دینی و همدلی معنوی و انقلابی نشان داد که بعضی‌ها که می‌خواهند اعلام موجودیت کنند و در فتنه سهم داشتند، باز زبانشان دراز شده و می‌گویند آشتی ملی. گویا آنها حضور فراگیر مملکتی و ملی مردم و صنف‌های مختلف خصوصا جوانان، نوجوانانی که انقلاب و امام را ندیدند و جبهه را درک نکردند ولی امروز در یک حضور حماسی عاشقانه آمدند و در شدائد کنار مردم اعلام کردند که ما هم همان مطالب را یافتیم و با وجودمان انقلاب را باور کرده‌ایم را ندیدند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه چه کسی با چه کسی می‌خواهد آشتی کند، گفت: کی با کی قهر بوده؟ این‌ها یک امت‌اند و یک امام دارند و آنهایی که با امام و مردم نساختند بسیجی را برهنه کردند، جانبازهایی از بسیجیان ما هنوز مظلومانه در خانه‌شان افتاده‌اند. بعضی‌ها که به سیدالشهدا اهانت کردند و امام را قبول نداشتند و به مقدسات ما توهین کردند حالا آمده‌اند می‌گویند آشتی ملی. باید گفت مردم هرگز با شما آشتی نخواهند کرد.

او با اشاره به اظهارات برخی مسئولان اروپا در مورد برجام گفت: مسئول اروپا گفته است اگر برجام نبود وقوع جنگ ضروری بود. ‌این یک فریب و دروغ است اگر دنیا با ما نمی‌جنگد به دلیل این است که توان جنگیدن در خود نمی‌بیند لذا ۸ سال شرق و غرب با ما جنگیدند و ملت ما ملتی است که اگر دشمن به آن حمله کند تا آخر ایستاده‌اند و هرگز عقب‌نشینی نمی‌کنند.

صدیقی گفت: ‌اگر آمریکا و قدرت‌های استکباری به ما حمله نمی‌کند معلول اقتدار و روحیه دینی ملت است. آنها از این روحیه ایثارگری و شهادت طلبانه‌ می‌ترسند. قدرت نظامی ما در حد هفت قدرت نظامی جهان قرار دارد. از این جهت آنها می‌خواهند افکار ما را به برجام که خاصیتی نداشت توجه دهند که بگویند حداقل این خاصیت را داشت که وارد جنگ نشد.

خطیب موقت تهران گفت:‌ در ۲ جنگ فرهنگی و اقتصادی قرار داریم که می‌خواهند حواسمان را از این برنامه کارشناسی اقتصاد مقاومتی که رهبر عزیزمان گام به گام به مسئولین تبیین کردند و گاهی موارد جزئی‌اش را بیان می‌کند، دور کند. دنیا برای اینکه فرافکنی کرده باشد این حرف‌ها را می‌زند تا کم‌کاری کسانی که می‌خواهند حرفشان را توجیه کنند کمک کنند.

او با تاکید بر اینکه بر مسئولان ما واجب است به عنوان ادای دین مشکلات اقتصادی و مساله معیشت مردم را حل کنند، گفت: باید اقداماتی صورت گیرد و حساسیت نسبت به مشکلات مردم نشان دهند به گونه ای که در زندگی روزمره مردم احساس شود. نباید بگویند چه کار باید برای حل مشکلات انجا م دهیم بلکه بگویند چه کاری انجام گرفته است.

او گفت: آمار شما رسانه‌ای است و مردم به جیب‌شان نگاه می‌کنند و به جوان‌هایی که در خانه ماندند توجه دارند و خجالت می‌کشند. برای اینها باید چاره‌ای اندیشید و در برابر شبکه‌های مجازی که به آنها توجه نکردیم و این سیل بنیان افکن آمده است و خطر جدی است باید تدبیری اتخاذ شود.

صدیقی با اشاره به وضعیت مردم مظلوم بحرین گفت: شش سال از مظلومیت مردم مظلوم بحرین و انقلاب‌شان می‌گذرد. آنها در این مدت متحمل شکنجه‌های بسیاری شده و شهیدانی را نیز تقدیم کرده‌اند که این امر نشان می‌دهد که نه تنها این انقلاب خاموش نشده است بلکه محکم تر و آشین تر به صحنه آمده اند. باید به حاکمان آنها گفت که گویا روزهای آخر خود را طی می‌کنید.

خطیب موقت تهران با اشاره به اقدامات ضدبشری آل خلیفه گفت: توصیه می‌کنم که راه شاه را نروید شاه هم امام را به ترکیه تبعید کرد. مردم رای و استقلال می‌خواهند و استبداد را نمی‌پذیرند و به حکومت عربستان می‌گویم تا کی به کودک کشی خود ادامه خواهی داد. ۸۰ درصد از مراکز درمانی را بمباران کردند و لعنت بر سازمان ملل که این رژیم کودک کش را کسانی که جنایات او را معرفی کردند نادیده گرفت.

صدیقی با اشاره به ۲۹ بهمن روز حماسی آذربایجان گفت: آذربایجان همیشه ثابت قدم و عاشق اهل بیت در طول تاریخ بوده است و در سال ۵۶ موتور انقلاب را روشن و روند انقلاب را تسریع کردند و به قول مقام معظم رهبری مردم آذربایجان در تمام تحرکات انقلاب رکن بودند و همه ملت ما همه زیر پرچم ولایت دست به دست هم دادند تا حکومت جهانی حضرت حجت را در آغوش بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار