وزیر نیرو:

آب هیچ شهری در استان خوزستان قطع نیست

وزیر نیرو با اشاره به غلظت ۹۷ درصد رطوبت هوای اخیر اهواز و برخی از شهرهای استان خوزستان گفت: در حال حاضر هیچ شهری در استان خوزستان با قطعی آب روبرو نیست.

کد مطلب: ۵۹۸۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حمید چیت چیان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به غلظت 97 درصدرطوبت هوای اخیر اهواز و برخی از شهرهای استان خوزستان گفت: در حال حاضر هیچ شهری در استان خوزستان با قطعی آب روبرو نیست. وقتی مه با گرد و خاک متراکم شهر اهواز درهم آمیخت بر روی مقر برق رسانی این شهر پوششی از گل و لای را پدید آورد و قطع برق برخی از مناطق این شهر را ایجاد نمود.

او افزود: از روز اول این اتفاق در محل حادثه حضور و عملیات رفع مشکل را به طور منظم بررسی می کردیم همه نیروگاه هایی که از شبکه خارج شده بود به شبکه بازگشت.

چیت چیان ادامه داد: از 207 پست شبکه برق رسانی حدود 105 پست با مشکل گل و لای مواجه بود که پس از اقدامات امدادی شرکت برق و نیروهای آتش نشانی 63 پست شست و شو داده شد اما شست و شوی کامل مقرها زمانبر است.

او افزود: از آنجا که تصفیه خانه آب نیاز به برق اضافی داشت ما مجبور شدیم 14 دیزل ژنراتور را از شهرهای اطراف به اهواز انتقال و به کار بگیریم.

در مورد برق شرایط فرق می کند زیرا منشأ قطع برق اتفاقی نادر بود که در هیچ جای دنیا نظیر آن پیش نیامده است.

چیت چیان گفت: تجهیزات ما برای رسیدگی به این مشکل‏، کم نبوده و در تدابیرمان کم نگذاشته ایم.

وزیر نیرو تصریح کرد: از هشت هزار و 700 کیلومتر خطوط برق این استان حدود چهار هزار و 800 کیلومتر دستخوش این حادثه شد که برای شست و شوی مقرهای کم ارتفاع از آتش نشانی کمک گرفته ایم.

چیت چیان در توضیح برخی از فعالیت های انجام گرفته در روزهای اخیر برای مقابله با این پدیده نادر به مواردی همچون استقرار سیستم های شست و شوی پست های برق به صورت ثابت (برای جلوگیری از تکرار این حادثه)‏، انتقال ماشین های مقرشو (شوینده مقر) به اهواز‏، اعزام بیش از 100 اکیپ پنج نفره (حدود 500 نفر) از سایر شهرهای اطراف به منطقه، تبدیل 120 هزار مقر سرامیکی و چینی به مقرهای سیلیکونی اشاره کرد.

وی افزود: شست و شوی حدود 1500 دکل و برج انتقال و توزیع برق از مجموع 2100 دکل به پیمانکاران سپرده شده و باقی در دست شرکت برق است که عملیات شست و شو را در دو نوبت انجام می دهند.

او گفت: مقرهای 200 کیلووات مورد نیاز از داخل کشور و بالاتر از 200 کیلووات را از خارج از کشور تأمین خواهیم کرد و جمعه حدود 10 هزار مقر سیلیکونی تولید داخل وارد استان خوزستان خواهد شد.

چیت چیان با بیان اینکه نیاز به تغییر 30 هزار کاتد فیوز احساس می شود افزود: مردم در زمانی که ما شست و شوی را آغاز می کنیم نگران نباشند زیرا قطع برق محله های آسیب دیده به طور منظم و مقطعی انجام خواهد شد.

او خاطر نشان کرد: در تابستان ناچاریم کار را متوقف کنیم زیرا در فصل گرم نمی توان برق مردم را قطع نگه داشت.

وزیر نیرو همچنین افزود: در میان 27 پست توزیع برق 26 پست حساس وجود دارد که مقر آنها از جنس آر.تی.وی خواهد بود.

چیت چیان گفت: برای حل این بحران از ارتش و سپاه هم کمک خواسته ایم که از امروز برخی از تجهیزات نوینی را که در اختیارشان است به استان خوزستان انتقال دهند.

وزیر نیرو ادامه داد: اطمینان از تکرار نشدن این حادثه زمانی حاصل خواهد شد که شست شو به طور کامل انجام شود و آن وقت می توان گفت که این اتفاق دیگر آسیبی وارد نخواهد کرد.

او با بیان اینکه امسال نسبت به سال قبل بارش کمتری داشته ایم گفت: از یک ماه قبل تا الآن این رقم جبران شده به طوری که نسبت به سال های قبل فقط 17 درصد کاهش بارش را مشاهده می کنیم.

چیت چیان با اشاره به توصیه رهبری در خصوص آب رسانی به 550 هکتار از اراضی جنوبی کشور افزود: با بارش های خوبی که اخیراً داشته ایم نگرانی در مورد تأمین آب نداریم زیرا ذخیره سازی خوبی انجام شده است.

او به آغاز فرآیند درخت کاری بیش از 30 تا 40 هکتار از اراضی استان خوزستان از پنجشنبه 28 بهمن خبر داد و خاطر نشان کرد: امید است تا بتوانیم آب رسانی و تولید نیروی مورد نیاز مناطق جنوبی کشور به خصوص 550 هکتار توصیه شده رهبری را به سرانجام رسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار