با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد؛

آیین بهره برداری از طرح های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به قم

آیین بهره برداری از طرح های عمرانی مصوب سفر سال 89 رهبر انقلاب به قم، امروز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

کد مطلب: ۵۹۸۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، در آیین بهره برداری از طرح های عمرانی سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به قم در سال 89 که برگزار شد، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سید مهدی صادقی استاندار قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم و آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان حضور داشتند.

شهردار قم در این آیین گفت: در این سفر 715 طرح با اعتبار17 هزار میلیارد ریال به تصویب رسید تا در قالب دستگاه های مختلف این طرح ها با هدف محرومیت زدایی، ایمن سازی شهری و ایجاد تسهیلات برای زائران دنبال شود.

سید مرتضی سقاییان نژاد افزود: برای طرح های سال گذشته 500 میلیارد ریال از اعتبارات این سفر و100 میلیارد ریال نیز از سوی شهرداری قم اختصاص یافت.

وی با بیان این که این مسائل در مقابل اقتضائاتی که در قم است مثل شمعی در مقابل خورشید است، گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در شهر قم وجود دارد، برای رسیدن قم به شان و جایگاه واقعی خود باید کارهای بسیاری انجام شود.

شهردار قم همچنین با اشاره به افتتاح 14 طرح نیمه تمام تا پایان سال جاری، گفت: بلوار آیت الله بروجردی، تقاطع سه سطحه بلوار 15 خرداد، تقاطع غیرهمسطح شهدای مدافع حرم، تقاطع غیرهمسطح مقداد، مرحله دوم بلوار زائر و میدان بزرگ امام خمینی(ره) از جمله این طرح هاست.

وی افزود: رمپ و لوپ تونل غدیر، بلوار شهید کریمی، احداث و تملک بلوار کبیری، بلوار دانش، ساختمان شهرداری منطقه سه، بلوار فردوسی، شهرداری منطقه پنج، خیابان انارستان و حکمت از دیگر طرح هایی است که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

سقائیان نژاد اضافه کرد: از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب، 40 دستگاه اتوبوس نیز به ناوگان اتوبوس رانی شهری اضافه می شود و در راستای تامین اوقات فراغت زائران، تجهیزات بازی برای بوستان علوی خریداری شده است.

وی، احداث باغ پرندگان با مساحت 10 هکتار و ساخت بزرگ ترین آکواریوم منطقه با سرمایه گذاری داخلی، خارجی و شهرداری قم و همچنین احداث تعدادی مجموعه تفریحی، فرهنگی و ورزشی را از برنامه های سال آینده شهرداری قم عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار