مدیرکل آموزش و پروش در گردهمایی مدیران کل قطب پنج کشوردر بجنورد:

اجرای شتابزده سند تحول بنیادین به کیفیت آموزشی لطمه وارد کرده است

گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش قطب پنج کشور(خراسان شمالی.مازندران.گلستان.سمنان)باحضور صالحی استاندارخراسان شمالی در بجنوردآغاز شد.

کد مطلب: ۵۹۸۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی ، کاظمی در این گرد همایی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره پنج هزار معلم شهید و ۳۶ هزار دانش آموز شهید و چهلمین روز ارتحال امیرکبیر ایران و یار دیرین امام و رهبری حضرت آیت ا..‌. هاشمی رفسنجانی گفت:آموزش و پرورش در شرایط موجود دو مسولیت حفظ شرایط موجود و حرکت به سمت وضعیت مطلوب دارد.
وی در ادامه افزود : شرایط آموزش و پرورش به دلیل حجم انبوه مطالبات، افزایش توقعات در طول تاریخ آموزش و پرورش ایران کم‌نظیر است و فشار مضاعفی بر مدیران بوجود آورده است.
وی افزود:اجرای شتابزده سند تحول بنیادین به دلیل عدم تدوین و اجرای زیرنظام ها به شدت به کیفیت آموزشی لطمه وارد ساخت.
کاظمی با اشاره به این که اجرای طرح هدایت تحصیلی و استقرار پایه دهم نیز موجبات نارضایتی بخشی از دانش آموزان و اولیا را فراهم ساخت تاکید کرد :با اجرای این طرح ۲۵ درصد دبیران دوره دوم متوسطه مازاد شدند و این در حالی است که سال آینده در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش ما با کمبود منابع انسانی مواجه خواهیم شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که اجرای شتابزده سند تحول باعث شده آموزش و پرورش به صورت دایمی با چالش نظری و عملی مواجه باشد استفاده از خرد جمعی و ارتباط با جامعه مخاطبین برای ایجاد ادراک مشترک را دو راه برون رفت از این چالش ها برشمرد و افزود:تمرکز گرایی سمی در آموزش و پرورش است که باید به سرعت به سمت تمرکز زدایی پیش رویم
وی اضافه کرد:مدل هدایت تحصیلی نباید باعث لطمه به توسعه متوازن در آموزش و پرورش گردد.
کاظمی اظهار داشت:ارزشیابی کارکنان در آموزش و پرورش نباید در کنار و شبیه سایر دستگاه ها سنجیده شود و نگاه به ارتقاء تحصیلی معلمان نیز به دلیل توجه به عدم دیده شدن آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه آموزشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار