معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش :

شاداب سازی مدارس با تمرکز بر دوره دبستان در دستور کار است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: با تمرکز بر دانش آموزان مقطع ابتدایی، شاداب سازی مدارس در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است.

کد مطلب: ۵۹۸۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مهرزاد حمیدی در همایش معاونان تربیت‌بدنی و سلامت ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور افزود: اقدامات این معاونت با هدف شاداب سازی و افزایش اشتیاق دانش آموزان دبستانی سراسر کشور برای حضور در مدارس اجرایی می شود.


وی در ادامه از افزایش سه ساعته دروس تربیت بدنی در مدارس کشور خبرداد و بیان داشت: باید در افزایش نرخ شادابی در مدارس تلاش بیشتری صورت گیرد.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش‌های طول دوران دبستان زندگی افراد را بیمه می‌کند، تصریح کرد: هر تغییر نگرشی که در برنامه‌های آموزش و پرورش برای دانش آموزان در نظر گرفته شده باشد در دانش آموزان مقطع ابتدایی تاثیر بیشتری دارد.


حمیدی درادامه افزود: اگر بدنبال کاهش اضطراب درسی در مدارس هستیم باید دانش آموزان را با محوریت درس تربیت بدنی به مدرسه علاقه‌مند ساخت.


وی ادامه داد: شاداب سازی مدارس نیازمند چند بخش مهم از جمله توجه به دروس تربیت بدنی با در نظر گرفتن مربیان و معلمان تربیت بدنی در مقاطع سوم تا ششم دوره ابتدایی و برگزاری دوره آموزش تربیت بدنی برای معلمان دوره ابتدایی در فصل تابستان است.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای برگزاری این دوره ها مشکل اعتباری نداریم افزود: علاوه بر اجرای طرح ضربتی آموزشی بایستی تلاش شود تا سهمیه معلمان تربیت بدنی در دانشگاه فرهنگیان کشور برای به حداقل رساندن مشکلات این حوزه افزایش یابد.


حمیدی با اشاره به فعالیت 33هزار نیروی تربیت بدنی در مدارس کشور گفت: برای دستیابی به ارائه خدمات مطلوب در این حوزه باید ماموریت ها تبیین و تقسیم کارسه جانبه‌ای مشخص شود.


وي همچنين با اشاره به مسابقات فوتبال مدارس كشور ضمن قدرداني از ميزباني عالي هرمزگان،استان هرمزگان را براي كسب عنوان قهرماني در سومين سال متوالي مسابقات شايسته اين عنوان دانست.


این مسوول در پایان با اشاره به جهت گیریهای برنامه های وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی و سلامت، خاطرنشان کرد: از آنجایکه سال ۹۶ سال اول برنامه ششم توسعه کشوراست ،همگام با همه حوزه های آموزش و پرورش، معاونت تربيت بدني و سلامت با استمرار بخشی از برنامه های گذشته در حوزه تربیت بدنی ، بهداشت و سلامت و پیشگیری اجتماعی رویکردی تحول گرا را درپیش رو دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار