امکانات عالی انتظار ورزشکاران جودو است

رشته جودو که از هنرهای رزمی ژاپن و به معنی درگیری نزدیک و حرکات آن از رشته جوجوتسو گرفته شده است و در ایران بویژه استان البرز این ورزش آموزش در تمامی گروه های سنی داده می شود.

کد مطلب: ۵۹۸۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا٬ همزمان با بازدید رئیس فدراسیون جودوکشور از سالن تختی ناحیه چهار این سالن به عنوان هشتمین پایگاه قهرمان پروری در کشور معرفی شد.

محمد درخشانی دراین بازدید گفت: براساس بررسی های اولیه که در زیرساخت های اصلی وجود دارد این مکان انتخاب شده است که البته از نظر سخت افزاری مانند تشک مخصوص جودو(تاتامی) و نرم افزاری مثل ارائه بسته های آموزشی تقویت شود.
رئیس هیئت جودوالبرز عباس سلگی دراین دیدار با جوانان و نوجوانان جودوکار در ارتباط با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این رشته در سالن های استان البرز ادامه داد: به منظور گسترش جودو دراین استان تفاهم نامه ای بااداره کل آموزش پرورش بسته شده است.
سلگی افزود: برنامه رئیس هیئت جودو کشور این است که همه استان ها دراین رشته فعالیت داشته باشند
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان البرز در ارتباط با این رشته در مصاحبه با خبرنگار پانا تصریح کرد: آموزش وپرورش به دنبال قهرمان پروری نیست و این امر به عهده وزارت ورزش و جوانان است و همچنین اینکه به عنوان بازدید از یک سالن برویم و بدون هماهنگی آنجا را به عنوان کانون قهرمانی معرفی کنیم امری پسندیده نیست

احمدعلیزاده ادامه داد: با درخواست وزارت ورزش و جوانان برای توسعه ورزش جودو با آموزش و پرورش تفاهم نامه ای بسته شد تا بتوانند از فدراسیون جهانی جودو برای سالن ها تشک مخصوص جودو(تاتامی) دریافت کنند.
وی با اشاره به عدم تحویل نسخه ای از تفاهم نامه به آموزش و پرورش از سوی وزارت ورزش و جوانان این استان خاطر نشان کرد: این وزارت خانه استان در رشته ای که حتی برای آموزش و پرورش درامدزا هم نیست همکاری نکرده و به تعهدات خود عمل نکردند وبا گذشت یک سال از دریافت تاتامی ها از سوی فدراسیون جهانی جودو همچنان هیچ تشکی به سالن های آموزش و پرورش تحویل داده نشده است.
در نهایت طبق سخنان معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز می توان اینگونه قلمداد کرد که وزارت ورزش و جوانان استان البرز صادقانه به تفاهمات خود عمل نمی کند و تاتامی های دریافتی که اکنون در شهر گرمدره تکلیفشان مشخص نیست همچنان تحویل داده نخواهند شد و این درحالی است که محمد تاج الدینی مقام آور سوم کشوری در سال ۹۱ از کمبود امکانات و گرانی لباس مخصوص این رشته و عدم حمایت مسیولین سخن به میان آورد.

خبرنگار افتخاری پانا : راضیه شعبانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار