دادستان مرکز استان خبرداد:

1400 آمر به معروف و ناهی از منکر در شهرستان سمنان جذب شده اند

دادستان مرکز استان و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان، از جذب 1400 آمر به معروف و ناهی از منکر در شهرستان سمنان خبر داد و گفت: این امر، خود یک بسیج در معروف است.

کد مطلب: ۵۹۸۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، حیدر آسیابی، در جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان برگزار شد، از تلاش در جهت افزایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر در سطح استان و آموزش آنها خبر داد و اظهار کرد: امسال 1400 آمر به معروف و ناهی از منکر در شهرستان سمنان جذب شده‌اند.

وی از الزام دستگاه‌های اجرایی، قضایی، نظامی و انتظامی به ایجاد شورای امربه معروف و نهی از منکر و اجرایی شدن مصوبات آن خبر داد و افزود: در حال حاضر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در 85 دستگاه اداری، اجرایی، قضایی و... استان تشکیل شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه و واجب است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد مردم است و همه باید تلاش کنند این فریضه را به جا بیاورند.

آسیابی به برخی اقدامات انجام شده در ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: 12 پرونده قضایی امسال از طریق این ستاد و شوراهای امربه معروف در استان به صلح و سازش رسید.

وی خاطر نشان کرد: نشست طلایه‌داران امربه معروف و نهی از منکراستان سمنان، تجلیل از خانواده شهید امر به معروف و نهی از منکر، گردهمایی 700 آمر به معروف استان، تجلیل از فعالان امربه معروف و نهی از منکر، همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر و غیره برخی از اقدامات انجام شده در ستاد است.

دادستان مرکز استان از 200 هزار مورد تذکر لسانی از ابتدای سال‌جاری تاکنون تنها در مرکز این استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون به‌طور متوسط 40 نفر از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در اماکن عمومی مرکز استان تذکر لسانی دادند و خوشبختانه اثرات مثبت این فعالیت‌ها امروز در سطح جامعه کاملا محسوس است.

آسیابی با بیان اینکه آمرین به معروف و ناهیان از منکر امسال 54 هزار نفر ساعت ماموریت انجام دادند، افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در یک‌سال اخیر توجه بسیار ویژه‌ای به آموزش آمرین به معروف و ناهیان از منکر داشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت ستاد تنها محدود به تذکر لسانی نبوده، عنوان کرد: در همین راستا امسال 12 پرونده قضایی از طریق این ستاد و شوراهای امربه معروف در استان به صلح و سازش رسیدند و پرونده از دستور کار دستگاه قضایی خارج شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار