مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج:

بهره گیری از خرد جمعی، عامل تحقق اهداف طرح تعالی مدیریت مدرسه است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج در جمع مدیران مدارس مجری طرح تعالی مدیریت گفت: بهره گیری از خرد جمعی، عامل تحقق اهداف طرح تعالی مدیریت مدرسه است.

کد مطلب: ۵۹۸۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان،مجتبی شهمراد زاده گفت: یکی از اهداف مهم ما در طرح تعالی مدیریت در مدارس، ارتقای سطح کیفی و به دنبال آن ارتقای کیفیت آموزش در مدارس است .

وی با اشاره به این که هدف از اجرای طرح تعالی، تغییر باورها و نگرش ها و القای فرهنگ جدید به مدارس است، بیان داشت: طرح تعالی مدیریت بر اساس مبانی و مفاهیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با نگاهی تحول‌ نگر و تحول‌ گرا برای تبدیل مدرسه به سازمان‌های یاد گیرنده اجرا می‌شود .

شهمراد زاده گفت: در اجرای طرح تعالی مدیریت در مدارس، نهادهای اجتماعی و محلی، دانش‌آموزان، کارکنان، اولیای دانش آموزان، در مدارس احساس هویت و مالکیت می‌کنند .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج ادامه داد: طرح تعالی مدیریت مدرسه مکانیسمی تحول آفرین و در جهت ارتقای مدیریت آموزشگاهی است .

مجتبی شهمراد زاده اظهار کرد: در این طرح تکیه بر داشته ها و افزایش میزان بهره وری به خصوص ظرفیت فراموش شده منابع انسانی است .

وی خاطرنشان کرد: تدوین برنامه عمل مبتنی بر خود ارزیابی، اولین گام در مسیر مدارس طرح تعالی مدیریت است که خوشبختانه با برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت این مهم در مدارس شهرستان به خوبی انجام شده است .

مجتبی شهمراد زاده اصلی ترین سرمایه آموزش و پرورش را نیروی انسانی عنوان کرد و ابراز داشت: ما برای رسیدن به اهداف این طرح باید از خرد جمعی همکاران شورای دبیران، انجمن اولیا و مربیان، شورای دانش آموزی و سایر تشکل ها به عنوان ابزارهای مدیران مدارس استفاده کنیم .

وی ارزیابی دقیق و درست را یکی از ابزار های موفقیت در این طرح دانست و خاطر نشان کرد: باید مشکلات این طرح استخراج شود، بازخورد آن دریافت شود تا انشاالله شاهد تحولی اساسی در مدیریت مدارس باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار