دومین همایش راهبران آموزشی مدارس مناطق محروم برگزارشد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت : راهبر آموزشی علاوه بر این که هدف را می شناسد و راههای رسیدن به هدف را نیز می داند ، می تواند دیگران را در رسیدن به هدف یاری کند .

کد مطلب: ۵۹۷۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان، خدانظر دریکوند در دومین همایش راهبران آموزشی مدارس مناطق محروم وکلاس های چند پایه بر نقش راهبران آموزشی در ارتقای کیفیت آموزش تاکید کرد و گفت : راهبر آموزشی علاوه بر این که هدف را می شناسد و راههای رسیدن به هدف را نیز می داند ، می تواند دیگران را در رسیدن به هدف یاری کند .

دریکوند افزود: هنر راهبران آموزشی در این است که بتوانند معلمان را با خود همراه کنند و آنان را برای استفاده از شیوه های نوین تدریس و شیوه های علمی و منطقی تعلیم و تربیت ترغیب و هدایت کنند .

وی تاکید کرد : نباید به یک شیوه آموزشی یا روش تربیتی در تعلیم و تربیت بسنده کرد و باید بر اساس مقتضیات زمانی و مکانی راههای مختلف رسیدن به هدف را تعریف کرد .

دریکوند در ادامه معلمی را هنر نامید و گفت : در امر آموزش و پرورش معلم باید بتواند شیوه ها و روش ها را چنان تغییر دهد تا تاثیر مطلوب و ماندگار را در فراگیران بر جای بگذارد .

وی در ادامه تاکید کرد : در دنیایی که هر روز سخن های تازه ای از پیشرفت و توسعه در آن به میان می آید شاید یکی از رازو رمزهای توسعه این باشد که هر فردی علاوه بر باور به زندگی جمعی و حرکت های اجتماعی ، به این نتیجه رسیده است که باید نقش خود را در توسعه و پیشرفت جامعه نادیده نگیرد و باور کند که تلاش و کوشش او در توسعه و پیشرفت جامعه تاثیر گذار است .

وی آرمان آموزش و پرورش را تربیت شهروندانی قانون مند برشمرد و تصریح کرد : باید دانش آموزان را طوری تربیت کنیم که ضمن آشنایی با حقوق و تکالیف خود به قوانین اجتماعی احترام بگذارد و خود را ملزم به رعایت حقوق دیگران بداند .

دریکوند در ادامه توسعه و پیشرفت استان را منوط به تغییر نگرش تک تک افراد برشمرد و گفت : اگر بخواهیم به توسعه برسیم باید از خودمان شروع کنیم و سعی کنیم وظیفه و رسالت خود را به خوبی انجام دهیم .

وی معلمان را محور این تغییر و تحول عنوان کرد و افزود : هیچ تغییری در آموزش و پرورش رخ نخواهد داد ؛ مگر اینکه معلمان به این تغییر مطلوب باور و اعتقاد پیدا کنند .

دریکوند در ادامه کار گروهی و مشارکت جمعی را برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت لازم و ضروری برشمرد و تصریح کرد : با تعامل و همکاری با سایر دستگاهها و وحدت و همدلی باید تلاش کنیم تا فرهنگ سازی مطلوب در جامعه صورت پذیرد .

رئیس اداره دوره دوم ابتدایی آموزش و پرورش لرستان نيز به روند انتخاب راهبران آموزشی اشاره کرد و گفت : 280نفر از افراد علاقمند از تمام مناطق و شهرستان های استان برای راهبری آموزشی ثبت نام کردند که پس از برگزاری آزمون علمی و مصاحبه تخصصی 102نفر از آنها مجوز فعالیت در این راستا را پیدا کرد .

سید احمد علی موسوی به برگزاری دوره آموزشی 24ساعته برای راهبران آموزشی اشاره کرد و افزود : 22درصد دانش آموزان مدارس روستایی و چند پایه تحت نظارت راهبران آموزشی قرار گرفته اند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار