بازیگر «فروشنده» در گفت و گو با پانا:

مخاطب آزاد به نظر دادن است

​فرید سجادی حسینی بازیگر نمایش «ترن» درباره واکنش های اخیر نسبت به حضور فیلم «فروشنده» در اسکار بیان کرد: به نظرم مخاطب هر طور که ماجرا را ارزیابی کند، می تواند قضاوت کند و نظر بدهد. اما من به شخصه فروشنده را از سایر فیلم های اصغر فرهادی بیشتر دوست دارم.

کد مطلب: ۵۹۷۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
فرید سجادی حسینی بازیگر فیلم «ایتالیا ایتالیا» که این روزها در نمایش «ترن» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا آذرنگ ایفای نقش می کند، در پاسخ به این که چرا بعد از بازی در فیلم فروشنده، بازی نقشی کوتاه در «ایتالیا ایتالیا» را پذیرفته است، به خبرنگار فرهنگی پانا گفت: برای بازی در فیلم «ایتالیا ایتالیا» پیش از فیلم «فروشنده» جواب مثبت داده بودم. اما اگر بعد از بازی در فروشنده هم باید انتخاب می کردم، همچنان در این فیلم بازی می کردم. زیرا جسارت و ایده های کاوه صباغ زاده را دوست دارم و نقش من در این فیلم با وجود این که حجم کمی دارد، نقش خوب و درخوری است. اساسا با متر نقش ها را بررسی نمی کنم. بلکه به دنبال آن ویژگی هستم که بتواند من را به عنوان بازیگر به وجد بیاورد.
وی درباره ویژگی های نقش خود در فیلم «ایتالیا ایتالیا» ادامه داد: این پدر شاهد فروپاشی و متلاشی شدن زندگی فرزند خود است. عروس خود را دوست داشته و با پسرش نیز رابطه دوستانه و صمیمانه ای دارد. چنین پدری را ما کمتر در ادبیات دراماتیک به قلم آورده یا در سینما به تصویر کشیده ایم.
این بازیگر درباره تحریم اسکار توسط ترانه علیدوستی بیان کرد: باید به آقای فرهادی حق می دادیم که مقتضیات فیلم و تهیه کننده و شرایط شرکت در اسکار را در نظر و بعد نسبت به حضور یا عدم حضور در این رویداد تصمیم بگیرد. اما اقدام ترانه علیدوستی را تحسین می کنم و من هم دوست دارم شبیه او عمل کنم.
وی در پاسخ به این که بازتاب عمومی نسبت به نقش منفی خود در فیلم «فروشنده» چگونه بوده است، توضیح داد: به این که این نقش چه بازتابی می تواند در جامعه داشته باشد، هیچ وقت از ابتدا فکر نکرده بودم. همچنین شخصیت را به کمک آقای فرهادی بعد از آن که فیلمنامه را خواندم، همانطور که در فروشنده به تصویر کشیده شد، فهمیدم. فردی خطاکار که تعمدا این خطا را مرتکب نشده است و مورد بی مهری صاحبان حق واقع می شود. خوشبختانه مردم هم این نقش را خوب فهمیده اند و به من لطف دارند و تاکنون برخورد بدی را از تماشاگران شاهد نبوده ام.
سجادی حسینی درباره واکنش های بعضا منفی نسبت به حضور «فروشنده» در اسکار اینطور اظهار نظر کرد: اگر فحاشی صورت نگیرد، خوب است که نظرات مختلف مردم را بشنویم. به نظرم مخاطب هر طور که ماجرا را ارزیابی کند، می تواند قضاوت کند و نظر بدهد. اما من به شخصه فروشنده را از سایر فیلم های اصغر فرهادی بیشتر دوست دارم. با این حال دیگران ممکن است فیلم دیگری را بیشتر دوست داشته باشند. هنرمند کارش خلق کردن است و مخاطب به نوعی ارتباط برقرار می کند. نقد و تایید می کند و اصلا عجیب نیست.
وی درباره نقش خود در نمایش «ترن» نیز گفت: من نقش معمار را در داستان این اثر بازی می کنم و این اجرا با اجرای قبلی نمایش تفاوت های زیادی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار