هدف مهم در توزیع شیرحفظ سلامتی وتندرستی دانش آموزاست

مدیرسازمان دانش آموزی گیلان گفت:نهادینه کردن مصرف بهینه ودرست شیر از طریق دانش آموزان پیشتاز وفرزانه وفرهنگ سازی مهارتهای زندگی درست وسالم از اهداف مهم سازمان دانش آموزی است.

کد مطلب: ۵۹۷۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از گیلان،عمران کرمی گفت: ماو بازرسی و پشتیبانی در امر توزیع شیررایگان یکی هستیم ودرواقع سه بخش درآموزش وپرورش هستیم که درراستای یک هدف کار میکنیم.

وی با اشاه به سخن مدیرکل آموزش وپرورش گیلان که گفت:توزیع شیر مهم است ،کسب درآمد هم همین طور ولی سلامت دانش آموزان از آن هم مهمتراست بیان کرد: نقش و وظایف کارشناسان بهداشت مشخص شده و در راس تمام امور توزیع شیرسلامت دانش آموز قرار دارد اگر ریالی درآمد عاید نشود همین که سلامت را تضمین کنیم کل کار را انجام داده ایم پس وظیفه اصلی کارشناسان سلامت و تندرستی واضح ومبرهن است وهمچنین زمانی که سازمان دانش آموزی برای این مهم مد نظر قرار گرفت باز هم سلامتی دانش آموزان در راس امور قرار گرفت و من مایلم توجه تمام کار گروه های شیر در شهرستان ها را به حساسیت این موضوع جلب کنم.

وی در ادامه افزود:هرچندقراردادبا سازمان دانش اموزی بسته شده اما صیانت از دانش آموز بر عهده همه ماست هرکس در چهارچوب شرح وظایف خودش باید عمل نماید.

کرمی همچنین اظهار داشت:حتما باید فرهنگ سازی انجام شود و معاون پرورشی تبلیغات لازم برای مصرف بهینه ی شیر از طریق تشکلهای پیشتاز و فرزانه راانجام دهدحتی اگر طرف قرار داد هم نباشیم باید تربیت اجتماعی صورت گیردو وظیفه سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی است و ما باید آن رانهادینه کنیم و در جامعه جا بیاندازیم چرا که ما بازوانی برای معاون پرورشی هستیم.

وی گفت:در آمد سازمان باید هدفمند هزینه شود ،فرهنگ سازی و کمک به آموزش و پرورش از اهداف مهم است وقتی ما اردوی یک هفته ای در اردوگاه برگزار می کنیم وقتی ما انتخابات مجامع و مجلس دانش آموزی برگزار می کنیم بدون چشمداشت از آموزش و پرورش یعنی هدفمند عمل کردیم.

کرمی با اشاره به اینکه در آمد ما فقط شیر نیست گفت: در بوفه ها وقراردادها درآمد داریم که 50 درصد را به مناطق برمیگردانیم که دست شمارا بگیرد چند دانش آموز معتکف تربیت کنید یا برای یاوران انقلاب کار تشکیلاتی انجام دهید حداقل 50 درصد این کار باید صرف فرهنگ سازی و تربیت اجتماعی شود اردوهای تشکیلاتی برنامه و کارگاه های تربیتی برگزار شود همین الان دوره های ضمن خدمت در سطح استان برای مربیان پیشتاز و فرزانه صورت می گیرد برگزار میشود همه این هزینه ها را تاسال گذشته از آموزش و پرورش میگرفتیم و آموزش و پرورش طبق اساس نامه وظیفه داشت به سازمان کمک کند الان یک ریال که نمیگیریم کمک هم میکنیم .

کرمی در پایان از مسئولین این امر خواست جلسه مدیران تشکیل داده شودو شرح وظایف را که با امضای مدیرکل آمده است برای آنها توجیه نمایند تا موظف به اجرا شوندوحتما هرروز یک شیر توسط دانش آموزان پیشتاز وفرزانه توزیع شودومدارسی که عضو ندارند از یاران مدرسه استفاده کنند زیرادرکلاس و در حضور معلم تاثیرگذاری آن بیشتر است همه ما تلاش کنیم تا این فرهنگ سازی به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار