همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان برگزار می شود

نماینده ولی فقیه دراستان عصر روز گذشته در نشست خبری گفت: این کمیسیون‌ها دارای زیر مجموعه های متعددی خواهند بود که کمیسیون فقهی -کلامی امسال در خصوص موضوع جهاد در اسلام و در زمینه تبیین جهاد واقعی بحث و تبادل نظر انجام می شود.

کد مطلب: ۵۹۷۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا سیستان و بلوچستان، آیت الله عباسعلی سلیمانی از دستاورد های این همایش طراحی کمیسیون های اختصاصی را عنوان کرد و گفت: بانوان شرکت کننده دراین همایش توقع افزایش این نوع نشست‌ها را دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مهمانان شرکت‌کننده در این همایش را اهل سنت تشکیل می‌دهند افزود: عمده بحث ما در کمیسیون فقهی کلامی ۴ محور، تعریف و فلسفه اقسام جهاد، شروط جهاد در فقه و کلام اسلامی، جهاد و نقد شبهات پیرامون آن و سوءاستفاده جریان‌های تکفیری از جهاد اسلامی است.

نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد: یکی از اهداف کمیسیون اجتماعی تمرکز بر برنامه‌های استکبار جهانی در مناطق مرزی و راه‌های مقابله با آن است .

سلیمانی بیان کرد: عوامل تحکیم و تخریب خانواده در کمیسیون بانوان مورد بررسی قرار می‌گیرد که نقش زن در خانواده، حضور زنان در اجتماع و اشتغال بانوان، اختلاط زن و مرد در فضاهای مشترک و پیامدهای منفی آن در محیط اجتماعی در این کمیسیون ارزیابی می‌شود.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ازویزگی های بیست و هشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در سال جاری ، پخش پیام تصویری آیت الله مکارم شیرازی در این همایش می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار