مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

وجود 61 مدرسه شبانه روزی در مقاطع متوسطه اول و دوم

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آمارها حاکی است، 61 مدرسه شبانه روزی در مقاطع متوسطه اول و دوم در دو جنس پسر و دختر در استان وجود دارد که نشان از پراکندگی استان است.

کد مطلب: ۵۹۷۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمد حسن قائدیها در جلسه هم اندیشی با راهبران آموزشی و تربیتی مدارس چند پایه روستایی و عشایری اظهار کرد: امروز راهبران آموزشی و تربیتی مدارس چند پایه باید انگیزه یاری رساندن؛ خدمات حمایتی و پشتیبانی و پیوند میان معلمان با سایر دست اندرکاران را ایجاد کنند.

وی افزود: هم اکنون وضعیت استان در همه شاخص ها به خصوص در حوزه ابتدایی بسیار مطلوب است به طوری که اصفهان جزو استان های موفق در جذب نیروهای پیش دبستانی شناخته شده است.

محمد حسن قائدیها عنوان کرد: از مهرماه تاکنون از کلاس های 13منطقه در استان به منظور بررسی مشکلات موجود بازدید به عمل آمده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه اظهاراتش بیان کرد: وجود مدارس چند پایه مسئله اجتناب ناپذیر در آموزش و پرورش است به طوری که در حال حاضر در استان، مناطق عشایری و چند زبانه بسیاری وجود دارد.

محمد حسن قائدیها ادامه داد: آموزش و پرورش کار بزرگی را انجام می دهد به طوری که بیش از 98 درصد پوشش تحصیلی در کشور در دوره ابتدایی صورت می گیرد که 50/2 درصد دانش آموزان در مناطق روستایی تحصیل می کنند.

وی تاکید کرد: وظیفه معلم، تنها انتقال اطلاعات به دانش آموزان نیست، بلکه انتقال مهارت های ارتباطی و اجتماعی جزو وظایف اصلی آنها محسوب می شود.

محمد حسن قائدیها در ادامه به بیان تعدادی از مشکلات معلمان کلاس های چند پایه اشاره کرد و گفـت: کمبود وقت، فضای آموزشی نامناسب، ترکیب سنی، تفاوت های فردی، کمبود وسایل کمک آموزشی، دو زبانگی، مشکلات معلمان، درصد قبولی دانش آموزان، عدم توجه کافی به گروه های آموزشی چندپایه، نقصان اطلاعات معلمان و .... از جمله این مشکلات هستند.

وی به محاسن وجود کلاس های چند پایه اشاره کرد و افزود: دانش آموزان در کلاس های چند پایه می توانند با مهارت های زندگی آشنا شوند و معلمان نیز بهتر می توانند استاد _ شاگردی را در بین دانش آموزان اجرا کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به مطلب فوق گفت: ارتباط روحی مطلوب میان شاگردان و معلمان، تعامل مناسب برای یادگیری، یادآوری بهتر مفاهیم، دقت دانش آموزان به رفتار بزرگترها، احساس اعتماد به نفس و ابراز وجود از سوی دانش آموزان و ...از دیگر محاسن وجود این نوع از کلاس ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار