چهاربند بیان کرد؛

پیش بینی برگزاری دوره های ضمن خدمت برای 60 میلیون نفر ساعت

رئیس مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای سال آینده پیش بینی کرده ایم که 60 میلیون نفر ساعت در دوره های ضمن خدمت شرکت کنند اما باید ساز و کار برگزاری این دوره اصلاح شود.

کد مطلب: ۵۹۷۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ اسفندیار چهاربند در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور که امروز دوشنبه 25 بهمن در دانشگاه باشگاه برگزار شد اظهار کرد: امسال تا کنون برای 45 میلیون نفر ساعت دوره های ضمن خدمت را برگزار کرده ایم که عمدتا معطوف به پایه های 6 و 10 بود .
وی با بیان اینکه 15 درصد برگزاری دوره های ضمن خدمت مربوط به دوره های عمومی کارکنان دولت بوده است افزود: برای سال آینده پیش بینی کرده ایم که 60 میلیون نفر ساعت در دوره های ضمن خدمت شرکت کنند اما باید ساز و کار برگزاری این دوره اصلاح شود.
رئیس مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:دانشگاه فرهنگیان، سازمان پژوهش و سازمان مرکز نیروی انسانی یک کارگروهی برای تامین فضا و امکانات برگزاری دوره های ضمن خدمت تشکیل داده اند که نتیجه آن حداکثر تا اردیبهشت ماه اطلاع رسانی خواهد شد.
چهاربند با بیان اینکه با توجه به ضرورت توسعه دوره های ضمن خدمت و محدودیت های روش های سنتی امسال باید از فناوری نوین برای برگزاری دوره های ضمن خدمت استفاده کنیم گفت: با وجود محدودیت منابع مالی امسال 10 میلیارد اعتبار داشتیم که 4 میلیارد آن ستادی هزینه شد و 6 میلیارد آن نیز استانی بوده است.
رئیس مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: با وجود 23 میلیون نفر ساعت نیاز به معلم حدود یک میلیون و 200 هزار ساعت حق التدریس داریم که نزدیک به 5.2 درصد کل نیاز ماست اعتبار پرداختی بابت آن800 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اینکه تقریبا 98.5 درصد اعتبار بر اساس نیاز منابع انسانی هزینه می شود اظهار کرد: باید به سه شاخص برسیم . درجه بندی مدارس، تعداد دانش اموز و ساعت برنامه درسی مصوب سه منبع اصلی برای ساماندهی نیروها هستند که در راستای این موارد باید به سه شاخص نسبت دانش آموز به معلم، نسبت دانش آموز به کارکنان و حداکثر دانش آموزان در کلاس برسیم.
چهاربند گفت: برای سال آینده باید سامانه بکفا به گونه ای مدیریت شود که با توجه به تعداد کلاس و ساعت حق التدریس براساس تراز نیروی انسانی استان ها ساماندهی نیروی انسانی را مدیریت کنند.
رئیس مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان یک هشدار برای دوره متوسطه گفت: در طول چهارسال تحصیلی آینده 380 هزار نفر به 633 هزار نفر دانش آموز فنی حرفه ای و کارو دانش فعلی اضافه خواهد شد.
چهاربند با بیان اینکه این رشد 60 درصدی یک تهدید جدی برای دوره متوسطه است افزود: سال تحصیلی 98-97 با رشد جهشی دانش آموزان وقفه ای وجود دارد همچنین بازنشستگی نیروی انسانی یک معضل جدی برای دوره متوسطه محسوب می شود که باید ظرف چند ماه آینده چاره اندیشی شود.
وی افزود: در طول 4 سال آینده در دوره متوسطه اول 14 هزار نفر ورودی و 60 هزار نفر خروجی خواهیم داشت همچنین در دوره متوسطه دوم 15 هزار نفر ورودی و 70 هزار نفر خروجی داریم.
چهاربند خاطرنشان کرد: نیروی انسانی کافی نیست باید در طول 4 سال آینده تعداد دانش آموزان در شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش به نصف کاهش پیدا کند.
وی در پایان اضافه کرد: حل این مسائل و ساماندهی نیروی انسانی نیازمند مهندسی مجدد نیروی انسانی به عنوان اواین اولویت وزارت آموزش و پرورش است تا به سیاست گذاری صحیح در مدیریت منابع انسانی و توسعه علمی آموزش و پرورش کمک کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار