معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش :

باید مجوز 20 تا30 هزار ردیف استخدام برای آموزش و پرورش گرفته شود

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت:طی سه سال گذشته اعلام کردیم که نیروی انسانی ، فضای آموزشی و تجهیزات تا 5 سال آینده دچار بحران می شود که باید این بحران حل و منابع آن تامین شود و سال96 باید 20 تا 30 هزار ردیف استخدام برای آموزش و پرورش گرفته شود

کد مطلب: ۵۹۷۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا،علی زرافشان در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور که امروز دوشنبه 25 بهمن در باشگاه فرهنگیان برگزار شد اظهار کرد:امسال و سال آینده 70 هزار نیرو بازنشسته می شوند که نزدیک 50 هزار نفر از آنها مرد هستند این یک بحران جنسیتی در نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: باید ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش با جدیت دنبال شود اکثر معلمان باسابقه در دوره دوم متوسطه هستند که پس از بازنشستگی آنها یک بحران در این دوره دیده خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر این موضوع در دولت مطرح و شدت این بحران بیان نشود ما با توجه به ورودی کم نیرو انسانی در آموزش و پرورش با کمبود نیرو انسانی طی سال های آینده مواجه خواهیم شد.

زرافشان تصریح کرد: با وجود این بحران که بسیاری از نیروها بازنشسته شده و ساماندهی صورت نگرفته است دولت و وزیر آموزش و پرورش در آینده دچار مشکل می شوند.

وی با تاکید بر اینکه سال 96 باید 20 تا 30 هزار ردیف استخدام بگیریم افزود: طی سه سال گذشته اعلام کردیم که نیروی انسانی ، فضای آموزشی و تجهیزات تا 5 سال آینده دچار بحران می شود که باید این بحران حل و منابع آن تامین شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درخصوص باسواد شدن افراد زندانی اشاره کرد: باید اطلاعات فرزندان زندانیان از سازمان امور زندانها دریافت شود تا بتوانیم آنها را به مدرسه آورده و به آنها خدمات ارائه کنیم تا دانش آموز بتواند مسیرخود را به درستی پیدا کند.

زرافشان در خصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان افزود: انتقال هدایت تحصیلی به دوره اول متوسطه و جابه جایی یک میلیون دانش آموز از دوره اول متوسطه به دوم را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امیدواریم با عنایت معاونت پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش و پرورش چالش های پیش آمده سال گذشته برای هدایت تحصیلی دانش آموزان برطرف شده و دستورالعمل این موضوع ظرف این هفته به استان ها ارسال شود تا مقدمات کار فراهم شود و سالی آرام در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار