استقلال طلسم پرسپولیس را شکست

نیمه دوم بازی استقلال و پرسپولیس به نتیجه سه بر دو به سود استقلال به پایان رسید.

کد مطلب: ۵۹۷۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هشتاد و چهارمین دربی سنتی ایران از در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند.پیش از آغاز بازی محسن ترکی با زدن دور افتخار از دنیای قضاوت به طور رسمی خداحافظی کرد.

ترکیب استقلال:سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، لئوناردو پادوانی، رابسون جانواریو، میلاد زکی پور، امید ابراهیمی، بهنام برزای،امید نورافکن،فرشیداسماعیلی،علی قربانی و کاوه رضایی.

ترکیب پرسپولیس:علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، فرشاد احمدزاده، حسین ماهینی، رامین رضاییان، محسن مسلمان، سروش رفیعی، وحید امیری و مهدی طارمی

دقیقه یک:
بازی را بازیکنان پرسپولیس روع کردند و در همین دقیقه اول توپ را در زمین خودشان به گردش درآوردند. پرسپولیسی ها آرام به سمت دروازه حریف نزدیک شدند که توپ را مدافعان استقلال از داخل محوطه جریمه دور کردند.

* دقیقه ۳:
پرسپولیسی ها که از ابتدای بازی توپ را در اختیار داشتند در سومین دقیقه توسط فرشاد احمدزاده قصد داشتند توپی را از جناح چپ روی دروازه استقلال ارسال کنند که ضربه این بازیکن با بدترین شکل ممکن به بیرون زمین رفت.

* دقیقه ۵ :
پرسپولیس در اولین حرکت جدی خود دروازه استقلال را باز کرد. در این صحنه محسن مسلمان از جناح چپ نفوذ کرد و توپی را روی دروازه استقلال ارسال کرد که سروش رفیعی با حرکتی دیدنی و ضربه ای دقیق دروازه سیدمهدی رحمتی را باز کرد.

دقیقه ۷، امید ابراهیمی توپ بلندی به روی دروازه پرسپولیس ارسال کرد اما بیرانوند توپ را مهار کرد.

دقیقه ۸، پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما از فرصت به دست آمده استفاده نکرد.

دقیقه ۱۱، مهدی طارمی فرصت بسیار خوبی را برای گل‌زنی از دست داد. سانتر امیری درست جلوی دروازه به طارمی رسید اما ضربه سر مهاجم سرخ‌ها از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۱۳، ناهماهنگی مدافعان پرسپولیس، فرصت بسیار خوبی به استقلالی‌ها داد اما در شلوغی محوطه جریمه، آبی‌پوشان از فرصت استفاده نکردند. در این صحنه، سانتر خوب خسرو حیدری فرصت خطرناکی برای استقلالی‌ها ایجاد کرده بود.

قیقه ۱۴، صادق محرمی و میلاد زکی‌پور درگیری مختصری پیدا کردند اما داور خیلی زود مساله را مدیریت کرد.

دقیقه ۱۷، در حالی که رضاییان می‌رفت با مهدی رحمتی تک‌به‌تک شود، داور خطای این بازیکن را بیرون از محوطه جریمه استقلال اعلام کرد.

دقیقه ۱۸، فرشید اسماعیلی از پشت محوطه جریمه شوت زد و بیرانوند هم که از دروازه بیرون آمده بود، نتوانست واکنش نشان دهد و این گونه گل تساوی بازی به ثمر رسید.

دقیقه ۲۱، علی قربانی سانتر خوب اسماعیلی را با ضربه سر زیبایی به گل دوم تیمش تبدیل کرد.

دقیقه 23، پس از توفان چند دقیقه استقلالی ها و پیش افتادن آنها از حریف خود، امید ابراهیمی در میانه میدان با خطایی روی حسین ماهینی اولین اخطار بازی را از آن خود کرد.
دقیقه 30 ، یک بار دیگر ضربه سر طارمی دروازه استقلالی ها را به شدت تهدید کرد و این بار او ارسال رامین رضاییان را با فاصله میلیمیتری از کنار دروازه به بیرون فرستاد.
دقیقه 32 ، حرکت زیبای سروش رفیعی باعث رسیدن توپ به طارمی رسید و او نیز شوت خود را روانه دروازه رحمتی کرد اما این توپ توسط کاپیتان آبی ها مهار شد.
دقیقه 33 ، کاوه رضایی در حالی که می توانست با ضربه ای محکم دروازه سرخ پوشان را به خطر بیندازد نتوانست از فرصت به دست آمده استفاده کند.
دقیقه 33، یک فرصت شوتزنی دیگر برای استقلالی ها به وجود آمد و این بار علی قربانی نتوانست از این فرصت استفاده کند و توپ را به بیرون زد.

دقیقه ۳۴، پاس کاوه رضایی به علی قربانی رسید و شوت این بازیکن از پشت محوطه جریمه پرسپولیس با اختلاف کمی از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۳۵، ارسال بد خسرو حیدری با اختلاف زیادی از بالای دروازه پرسپولیس به اوت رفت.

دقیقه ۳۶، ارسال امید ابراهیمی را مدافعان پرسپولیس به کرنر فرستادند تا اولین کرنر استقلال و دربی توسط امید نور افکن زده شود امااین کرنر حاصلی برای سرخپوشان نداشت.

دقیقه 37 ، حمله سریع پرسپولیسی ها در محوطه جریمه باعث رسیدن توپ به مسلمان شد اما ضربه محکم این بازیکن توسط مدافع آبی ها بلوکه شد.
دقیقه 41 ،ضربه ایستگاهی سرخ پوشان توسط رامین رضاییان نواخته شد اما شوت دیدنی او با اختلافی میلیمیتری به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۴۵، ضربه کاشته محسن مسلمان را در نهایت دروازه بان استقلال مهار کرد.

دقیقه ۴۴، توپ به کاوه رضایی رسید و او با یک شوت دقیق گل سوم استقلال را به ثمر رساند.

*پرسپولیس در ۲۰ مسابقه گذشته فقط ۵ گل دریافت کرده بود و مستحکم ترین خط دفاع لیگ را در اختیار داشت اما در ۴۵ دقیقه اول دربی ۸۴ سه گل از استقلال دریافت کرد.

*در تاریخ بازیهای 2 تیم بیشترین گلی که در نیمه اول ثبت شده بود ،3 گل بود .استقلال در مرداد ماه سال 1374 دروازه پرسپولیس را 3 بار در یک نیمه باز کرده بود.

پرسپولیس صدرنشین در حالی برابر استقلال 3-1 بازنده نیمه اول شد که بهترین فصل فوتبالی خود را در لیگ برتر سپری می کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار