معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

صلاحیت ۱۵ درصد کودهای مصرفی در بخش کشاورزی رد شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۷ درصد از سموم کشاورزی و ۱۵ درصد از کودهای کشاورزی که قبلا در دست کشاورزان بوده صلاحیت آنها رد شده است و به دنبال مطمئن کردن کشاورزان برای استفاده از نهاده هایی که اختیارشان قرار می‌گیرد هستیم.

کد مطلب: ۵۹۶۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا اسکندر زند امروز در مراسم رونمایی از دستاوردهای تحقیقاتی بخش کشاورزی و انعقاد 198 قرارداد با بخش خصوصی اظهار کرد: تحقیقات بخش کشاورزی را خروجی محور کرده‌ایم و این یافته‌ها را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم و به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم و یا برای توسعه علم به کار می‌گیریم.

وی افزود: پروژه بین‌المللی را در خصوص وضعیت تولید درمزارع گندم با دو سازمان سیمیت و ایکاردا انجام می‌‌دهیم که این امر در توسعه عملکرد ما اهمیت خواهد داشت و ما نیاز به همکاریهای بین‌المللی داریم.

رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی ادامه داد: در این سازمان به دنبال استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی هستیم تا اقدامات لازم برای جابکسازی در سازمان تحقیقات صورت گیرد به طوری که در سالجاری 72 دستاورد علمی را تجاری کرده‌ایم.

* تعداد جذب دانشجویان کشاورزی 50 هزار نفر در سال کاهش یافت

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان کشاورزی به اندازه مورد نیاز جذب می‌کنیم گفت: در سال 93، 85 هزار دانشجوی کشاورزی داشتیم که این رقم اکنون به 35 هزار کاهش یافته است.

زند همچنین گفت: با استفاده از تالار ترویج و استفاده از اپلیکیشن‌ها به دنبال آن هستیم که خودمان را به بخش کشاورزی نزدیک کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش 15 درصدی تولید واکسن در کشور گفت: 6 هزار 800 فرمول کودی مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت که 15 درصد از آنها یعنی 1021 برند رد شد.

وی با بیان اینکه نظارت بر مزارع به صورت الکترونیک شده است گفت: 14 هزار فرمول سموم در کشور مورد بررسی قرار گرفته که 7 درصد براثر آزمایشهای انجانم شده رد شد و می‌توان اذعان داشت که دیگر سموم باکیفیتی در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

زند با بیان اینکه ناوگان تخمین ارزیابی ذخایر شیلاتی کشور نیز مجهزتر شده است گفت: ما به دنبال مطمئن کردن کشاورزان برای استفاده از نهاده هایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار