رئیس انجمن مددکاری ایران به پانا خبر داد؛

سکونت19میلیون نفر درحاشیه‌شهرها/عقب ماندگی از برنامه کاهش حاشیه نشینی

رئیس انجمن مددکاری ایران با اعلام اینکه بیش از ۱۹ میلیون نفر ساکن مناطق حاشیه ای شهرهای کشور هستند از توجه ویژه دولت به موضوع حاشینه نشینی در برنامه ششم توسعه خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۶۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد

حسن موسوی چلک در گفت و گو با خبرنگار پانا، درخصوص آسیب های اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی اظهارداشت: ساماندهی مناطق حاشیه نشینی در برنامه ششم توسعه مد نظر قرار گرفته است و تحت عنوان سکونتگاه های غیررسمی به آن توجه شده است.

رئیس انجمن مددکاری ایران اضافه کرد: بیش از ۱۹ میلیون نفر در سکونتگاه های غیررسمی سکونت دارند که با توجه به اهمیت آن، موضوع آسیب های اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی در لایحه برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است‌.

وی با بیان اینکه نسبت به موضوع حاشیه نشینی غفلت شده است، گفت: در تدوین برنامه ششم توسعه از نظرات متخصصان اجتماعی برای شناسایی نقاط آسیب خیز و موارد آسیب های اجتماعی در حاشـیه شـهرها به ویژه در بحث خدمات بهداشتی، مددکاری، کاهش مهاجرت به حاشیه شهرها، حمایت های اجتماعی و برنامه های اشتغال استفاده شده است.

موسوی چلک در ادامه با تأکید بر اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی سکونتگاه های غیررسمی خاطرنشان کرد: سیاسـت هـای اجتماعی در رابطه با سکونتگاه های غیررسمی نیاز به بازنگری دارد ضمن اینکه برنامه های سلامت اجتماعی نیز باید در سیاست های کلی اجتماعی گنجانده شود.

رئیس انجمن مددکاری ایران با بیان اینکه باید از توسعه حاشیه نشینی جلوگیری شود، گفت: در برنامه ششم توسعه مقرر شده که سـالانه 10 درصد نسبت به ساماندهی مناطق و کاهش جمعیت حاشیه نشینی اقدام شود. از طرفی باید نسبت به کاهش حاشیه نشینی از طریق توانمندسازی ساکنان بافت ‌های داخـل محـدوده هـای شـهری اقدام شود.

وی با بیان اینکه وضعیت ساکنان مناطق حاشیه شهرها نیازمند توجه است، تصریح کرد: در حال حاضر مناطق حاشیه نشینی بیش از هر موضوعی به بهداشت، امنیت، مراکز آموزشی نیازمند هستند و امیدواریم در برنامه ششم شاخص های خدمات اجتماعی به حاشیه نشینان ارتقا یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار