نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد؛

خروج 8هزار زن ازچرخه اشتغال با اجرای قانون بازنشستگی20ساله زنان

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از خروج 8هزار زن ازچرخه اشتغال با اجرای قانون بازنشستگی 20ساله زنان خبر داد و گفت: با اجرای این قانون نیروهای جوان جایگزین و وارد بازار کار می شوند .

کد مطلب: ۵۹۶۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد

طیبه سیاوشی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به قانون بازنشستگی 20 ساله زنان اظهارداشت: در کشور ما قانون یک اجبار است و برای اینکه بتوانیم از قانون به عنوان یک امتیاز استفاده کنیم باید از لفظ اجبار استفاده کنیم. در رابطه با قانون بازنشستگی هم در حال حاضر با پرداخت 30 سال حق بیمه، افراد در سن 55 سالگی بازنشسته می شوند.

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: در رابطه با بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه از لفظ مجاز و تمایل استفاده شده است به طوری که زنان می توانند در صورت تمایل با پرداخت 20 سال حق بیمه بازنشسته شوند که متاسفانه حتی آن هایی که به طرفدار حقوق زنان هستند نیز به این موضوع توجه نکرده اند.

نماینده مردم تهران با تأکید بر اینکه بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه کار مطالبه جامعه کارمندی و کارگری زنان است، گفت: جامعه زنان دارای مشکلاتی هستند که این موضوع باعث شده زنان مطالبه داشته باشند تا زودتر از موعد بازنشسته شوند.

وی با اشاره به اظهارات منتقدان به قانون بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه نیز توضیح داد: منتقدان معتقد هستند که این قانون نیروی زیادی را از چرخه اشتغال خارج می کند و بعضا برای استخدام زنان نیز مشکلاتی به وجود می آید که ما معتقدیم اصلا اینگونه نیست و نیروی عظیمی از عرصه اشتغال خارج نمی کند و شاید جمعیتی کمتر از 8 هزار نفر را از چرخه اشتغال خارج کند که افراد جوان جایگزین آنها خواهد شد.

این نماینده مجلس همچنین به مخالفت صندوق بازنشستگی و سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: دولت به عنوان بزرگترین کارفرمای بیمه ای در کشور حق مخالفت دارد ولی مطالبات مردم و جامعه زنان در اولویت قرار دارد و معتقدیم علی رغم مشکلات بودجه ای که در دولت وجود دارد، این موضوع ضربه ای به دولت وارد نمی کند و برای زنان منافعی دارد.

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با واکنش به اظهارات مطرح شده در رابطه با قانون بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه کار گفت: این مصوبه در اختیار شورای نگهبان قرار دارد و به احتمال قوی در راستای سیاست های تحکیم خانواده به تصویب برسد.

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به موضوعات زنان در برنامه ششم توسعه گفت: در لایحه برنامه ششم توسعه مواردی را در نظر گرفتیم که باعث توسعه خواهد شد و موضوعات زنان در آن دیده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار