حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمنان را نا امیدکرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تأکید می‌کنند که یکی از رسالت‌های جدی ائمه جمعه، ائمه جماعت و دانشگاهیان کمک به ارتقای بینش دینی و بینش سیاسی جامعه است.

کد مطلب: ۵۹۶۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، صبح روز شنبه 23 بهمن 95 در مراسمی که به منظور بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر در روستای قشلاق از توابع شهرستان آبیک برگزار شد، گفت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمنان را نا امید و همه مسلمانان عالم را امیدوار و خوشحال کرد.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تأکید می‌کنند که یکی از رسالت‌های جدی ائمه جمعه، ائمه جماعت و دانشگاهیان کمک به ارتقای بینش دینی و بینش سیاسی جامعه است.

آیت الله عابدینی ادامه داد: بصیرت داشتن به معنای فریب نخوردن، شناخت منافق از غیر منافق، تشخیص سخن راست از سخن دروغ و پشتیبانی از ولایت و رهبری در مقابل «ابن‌زیادهای» زمان است.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: گروه مجاهدین خلق که با نام منافقین شناخته شده‌اند و از آیه قرآن برای معرفی خود استفاده می‌کنند، دیگر منافق محسوب نمی‌شوند زیرا آن‌ها مرحله نفاق را گذرانده‌اند و جزء محاربین محسوب می‌شوند.

آیت الله عابدینی افزود: منافقانِ امروز، همان کار منافقان قدیم را انجام می‌دهند، اما هنوز پرده‌ها از چهره کنار نزده‌اند و چهره‌هایشان آشکار نشده است؛ بصیرت به معنای این است که به مرحله‌ای از شناخت برسیم که این جریان را بشناسد.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: زمانی منافقان چهره‌های بزرگ و شخصیت‌های انقلاب ما را امریکایی و امپریالیست معرفی می‌کردند اما در نهایت خودشان به دامان امریکا رفتند و مجریان نقشه‌های حمایتی آن‌ها از تروریست‌ها در منطقه شدند.

امام جمعه قزوین ضمن اشاره به فرازی از خطبه امیرالمؤمنین (ع) در خصوص فتنه، یادآور شد: امام علی (ع) در خطبه ۵۰ نهج‌البلاغه به نحوه پیدایش فتنه اشاره کرده است و می‌فرماید: فتنه از هواهای نفسانی فتنه‌گران، دروغ ها، احکامی که صادر و حرف‌هایی که شایعه می‌کنند ایجاد می‌شود.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: آن‌هایی که فتنه به پا می‌کنند از صداقت بی‌بهره‌اند و «بنی‌صدر» هم با رفتارهای منافقانه و دروغین، فتنه به پا کرد تا به خواسته‌های دنیایی‌اش دست پیدا کند.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: امیرالمؤمنین (ع) در ادامه فرموده‌اند وقتی فتنه پا می‌گیرد، عده‌ای طرفدار عده‌ای می‌شوند، بدون این که طرفداری خود را با دین و رضایت الهی هماهنگ کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: حضرت در ادامه فرموده اگر حق و باطل با هم قاطی نشود، فتنه شکل نمی‌گیرد و مردم به انحراف و فریب کشیده نمی‌شوند اما وقتی حق و باطل در آمیخته شود، فتنه شکل گرفته و در نهایت برخی دچار انحراف و فریب می‌شوند.

آیت الله عابدینی بیان کرد: امام علی (ع) در ادامه خطبه ۵۰ فرموده‌اند اگر حق را لباس باطل نپوشانند، معاندین نمی‌توانند از حق و باطل سوء استفاده کنند و زبان معاندین از سخن گفتن درباره فتنه باز می‌ایستد اما آن‌ها بخشی از باطل و بخشی از حق را با هم در می‌آمیزند و اینجا شیطان بر کسانی که با او سنخیت دارد، مسلط می‌شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر انسان از حرام‌خوری، دروغ، غیبت، ظلم و بدی‌ها پرهیز کند، قرآن را بخواند و نسبت به آن فهم پیدا کند و واجبات دین را انجام دهد، صاحب تقوا شده و این تقوا چراغی را در دل انسان متقی روشن می‌کند که قدرت تشخیص فتنه‌ها را پیدا خواهد کرد.

آیت الله عابدینی یادآور شد: خداوند می‌فرماید اگر اهل تقوا شوید، خداوند به شما فرقان می‌دهد که با این نعمت قدرت حق و باطل را از یکدیگر تشخیص می‌دهد و این موهبت ارزش معنوی بسیار بالایی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار