نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با پانا:

تخلف شهرداری در تغییر کاربری سوله‌های بحران/در واگذاری ها تجدیدنظر شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف پایتخت در مواقع بحران گفت: تغییرکاربری سوله های مدیریت بحران تخلف بوده و شهرداری باید در واگذاری سوله های مدیریت بحران تجدید نظر کند.

کد مطلب: ۵۹۶۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به مدیریت بحران در پایتخت و تغییر کاربری سوله های بحران اظهارداشت: طبق قانون سازمان مدیریت بحران، سوله های بحران باید در زمان حادثه در اختیار نهادهای مربوطه قرار گیرند اما هم اکنون این سوله ها واگذار شده و تغییر کاربری داده اند و در ماهیت سوله ها انحراف ایجاد شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: سوله های مدیریت بحران در اختیار هلال احمر و ستاد بحران قرار دارد تا از آن ها به عنوان انبار نگهداری تجهیزات برای مواقع بحرانی استفاده شود و در زمان وقوع حادثه نیز مکانی برای استفاده از حادثه دیدگان باشد.

تغییر کاربری سوله‌ها باید دارای مجوز باشد

وی با بیان اینکه تغییر کاربری سوله ها و واگذاری آن ها باید دارای مجوز باشد، گفت: باید بررسی شود که تغییر کاربری سوله ها چگونه صورت گرفته و آیا از این سوله ها به عنوان انبار تجهیزات استفاده می شود یا خیر که این صورت باید جلوی واگذاری ها گرفته شود.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه مدیریت بحران موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: حادثه پلاسکو نمونه کوچکی از بحران های پیش بینی نشده بود که نشان داد بی توجهی به ایمنی چه فاجعه ای را رقم می زند. از طرفی کلانشهر تهران در معرض مخاطرات زیادی است که می توان به نشست های زمین، فرسودگی ساختمان ها و زلزله و ... اشاره کرد.

ضعف تجهیزات امدادی در مواقع بحران

رحیمی در ادامه با اشاره به ضعف تجهیزات امدادی در مواقع بحران نیز گفت: سوله های بحران باید مجهز باشند اما کمبود اعتبارات باعث شده در بحث تجهیزات امدادی با چالش هایی مواجه باشیم که این موضوع باید حتما مورد توجه قرار گیرد اما نه تنها در تجهیزات با مشکل روبرو هستیم بلکه در آموزش نیروهای انسانی نیز آنگونه که باید به درستی عمل نکرده ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه شهرداری تهران باید در واگذاری سوله های مدیریت بحران تجدید نظر کند چرا که این موضوع تخلف محسوب می شود و از آنجا که حادثه خبر نمی کند، بنابراین سوله های مدیریت بحران باید فقط در اختیار نهادهای مربوطه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار