نماینده مردم تهران در مجلس به پانا خبر داد؛

ارسال سند تأمین امنیت زنان تا پایان بهمن ماه به مجلس/حمایت مجلس ازطرح

نایب رئیس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی درباره سند تأمین امنیت زنان در روابط اجتماعی گفت: این سند در کمیسیون های مختلف دولت در حال بررسی است و قرار است تا اواخر بهمن ماه به مجلس تقدیم شود.

کد مطلب: ۵۹۵۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد

طیبه سیاوشی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به بررسی سند تأمین امنیت زنان در روابط اجتماعی در برنامه ششم توسعه اظهارداشت: سند برنامه ششم توسعه در صحن علنی به تصویب رسید و برای تایید به شورای نگهبان ارسال شده است اما موضوع تأمین امنیت زنان از زمان آغاز به کار مجلس دهم به طور جدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: سند تأمین امنیت زنان در کمیسیون های مختلف دولت در حال بررسی است و قرار است تا اواخر بهمن ماه به مجلس تقدیم شود.

این نماینده مجلس افزود: اخیرا درباره سند تأمین امنیت زنان در روابط اجتماعی، گفته شد مسایلی وجود دارد که باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد، از طرفی با توجه به اینکه این سند باید در برنامه پنجم توسعه تهیه می شد بنابراین تدوین آن به دولت سپرده شد به همین دلیل معاونت امور زنان به دلیل اینکه مرجع تصویب و ابلاغ آن مشخص نشده بود تعیین تکلیف این سند را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی داد.

وی با بیان اینکه فراکسیون زنان مجلس موافق سند تأمین امنیت زنان است، گفت: فراکسیون زنان از زمانی که بحث این سند مطرح شده بود، موضع موافق داشت و در فراکسیون پیگیر این موضوع هستیم که امیدواریم هر چه سریعتر در صحن مجلس مطرح شود.

سیاوشی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مسایل زنان دچار خلأ قانونی هستیم و به دنبال آن مشکلات زیادی برای زنان پیش آمده است که عمده ترین آن در بحث امنیت و مقابله با خشونت هم در جامعه و هم در حریم خانواده است و تصویب سند تأمین امنیت زنان می تواند مشکلات زنان را مرتفع کند.

به گزارش پانا، قانون برنامه پنجم توسعه از سال 90 در کشور به اجرا درآمد و تاکنون نیز اجرای آن ادامه دارد. براساس ماده 227 این قانون، دولت مکلف شده بود سند «امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی» را تدوین کند تا از طریق تصویب و اجرای این سند بتوان امنیت زنان و کودکان را در عرصه‌های اجتماعی تأمین کرد. در ماده 227 برای 9 دستگاه وظایفی در این خصوص مشخص شد. دولت دهم مسئولیت تدوین سند امنیت زنان و کودکان را به وزارت کشور و این وزارت‌خانه مسئولیت کار را به دفتر امور بانوان سپرده بود اما به دلایل مختلف، تدوین این سند تا سال 93 روی زمین ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار