تجلیل از دانش آموزان منتخب مسابقه های کشوری و استانی قرآن در رشت

مراسم تجلیل از دانش آموزان منتخب مسابقه های کشوری و استانی قرآن کریم، عترت و نماز روز دوشنبه در رشت برگزار شد.

کد مطلب: ۵۹۵۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از گیلان،

در این مراسم 61 نفر از دانش آموزان منتخب مسابقه های کشوری و استانی قرآن کریم ناحیه یک رشت با حضور مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تجلیل شدند که از این تعداد، 43 نفر برگزیده کشوری هستند.
ایجاد انگیزه بیشتر در دانش آموزان و آشنایی با آموزه های اسلامی و قرآنی از اهداف تجلیل از دانش آموزان برگزیده در مسابقه های قرآن، عترت و نماز از سوی آموزش و پرورش استان گیلان عنوان شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این مراسم در سخنانی با تاکید بر ضرورت بهره مندی از آموزه های قرآنی گفت: تعالیم دینی و قرآنی در مدارس مورد توجه است که این تعالیم نقش مهمی در هدایت دانش آموزان دارد.
مهدی حاجتی افزود: مراکز آموزش و پرورش مکانی برای کشف و پرورش ظرفیت ها و توانمندی های دانش آموزان به ویژه استعدادهای قرآنی است.
وی با بیان این که فعالیت های قرآنی در آموزش و پرورش مورد توجه است، اظهار داشت: برگزاری مسابقه های مختلف قرآن کریم از سوی معاونت فرهنگی و پرورشی نشان از توجه به تعالیم قرآنی در مدارس است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تبریک گرامیداشت دهه مبارک فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مردم به رهبری امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی نقش پررنگی داشتند و با صلابت پای آرمانهای آن ایستاده اند .

غلامعلی جعفر زاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: تربیت دانش آموزان بر اساس فرهنگ اسلامی در کنار فراگیری سایر علوم می تواند فرزندان ما را به قرب الهی رهنمون سازد. وی آموزش همراه با پرورش را اولویت آموزش و پرورش خواند و افزود: برای تکوین حسنات ، پرورش و تزکیه نفس از کودکی باید در افراد نهادینه شود.

در پایان از 61 برگزیده مسابقات قرآنی آموزش و پرورش ناحیه یک رشت تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار