جشن نکوداشت 2500 پیشکسوت فرهنگی گنبدکاووس برگزار شد

جشن نکوداشت 2500 نفر از پیشکسوتان فرهنگی شهرستان گنبدکاووس با حضور حدود 700 نفر از فرهنگیان بازنشسته این شهرستان، مدير كل آموزش و پرورش استان، فرماندار، امام جمعه و برخي مسئولان شهرستان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و نیز تجلیل از برخی پیشکسوتان برگزار شد.

کد مطلب: ۵۹۵۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان ،دراین جشن فرهنگی که در محل سالن ورزشی تختی گنبدکاووس برگزار شد، مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان و فرماندار ویژه، امام جمعه و برخی مسئولان گنبدکاووس حضور داشتند. در این مراسم که با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری همراه بود، به قید قرعه به شرکت کنندگان هدایای نقدی، کالایی و خدماتی از سوی آموزش و پرورش، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرمانداری ویژه اهدا شد.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس در این مراسم باتبریک ایام دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، پیشکسوتان فرهنگی را مایه افتخار نظام تعلیم و تربیت و از گنجینه‌های خرد و دانایی دانست و گفت: آموزش و پرورش از پاک‌ترین و مقدس‌ترین حوزه‌ها در جامعه است و هیچ حوزه‌ای قابل قیاس با آن نیست. عبدالقدیر کریمی افزود: در نظر داریم با استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش و تشکیل کمیته‌ای ویژه، مسائل و مشکلات پیشکسوتان را بررسی و درحد توان نسبت به رفع آن بویژه احداث ساختمان مناسب برای کانون بازنشستگان گنبدکاووس اقدام نماییم. وی همچنین گزارشی از طرح‌های افتتاحی دهه فجر در گنبدکاووس ارائه داد و گفت: دراین ایام فرخنده 203 طرح عمرانی و خدماتی افتتاح و عملیات اجرایی 28 طرح دیگر نیز آغاز می‌شود که درمجموع برای این طرح‌ها حدود 830 میلیارد ریال هزینه و برای 307 نفر شغل ایجاد می‌شود.

امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین مراسم با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، تکریم معلمان را اقدامی قابل تحسین دانست و گفت: هر چه از مقام و منزلت معلمان تجلیل شود، کم است زیرا این قشر از تاثیرگذارترین اقشار جامعه هستند و جامعه امروز نیز محصول تلاش و ایثار این قشر است. حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی یکی از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی را امدادهای غیبی و الهی دانست و گفت: با وجود همه تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان در 38 سال گذشته، این انقلاب همچنان با عزت و اقتدار به مسیر خود ادامه می‌دهد که بالاترین پیروزی برای ملت خداجوی ایران به شمار می‌رود. وی بابیان اینکه امروز ایران دارای توانمندی‌های منطقه‌ای و قدرت چانه‌زنی جهانی است، افزود: امروز تنها راه حل مشکلات جامعه تقویت «ایمان، خداخواهی، اخلاق، سبک زندگی و انقلاب اسلامی» است. حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: امروز همچنین عزت و اقتدار ما در گرو ادامه راه امام راحل، شهیدان و پیروی بصیرانه از منویات رهبری انقلاب است.

فرج‌الله رزاقی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز با قدردانی از حضور خوب پیشکسوتان فرهنگی و مدیران سابق آموزش و پرورش در مراسم، گفت: تکریم بازنشستگان تکریم نظام تعلیم و تربیت و تکریم سال‌ها تلاش و عزت آنان است. وی با تبریک دهه فجر، افزود: امروز رسالت فرهنگیان، آشنا کردن نسل جوان با آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید با اهتمام ویژه انجام شود.

همچنين در اين مراسم يك استاد دانشگاه‌هاي تهران و اصفهان به نام دكتر همايوني‌نژاد نيز به سخنراني پرداخت.

آموزش و پرورش شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان، 66 هزار دانش‌آموز، افزون بر 3200 فرهنگی شاغل و 2500 فرهنگی بازنشسته دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار