ایران واردات برنج هندی را از سر می‌گیرد

به دنبال سفر یک هیئت تجاری ۲۰ نفره هندی به تهران در ماه گذشته میلادی، ایران احتمالا به زودی با انتشار بخشنامه ای، واردات برنج باسماتی از هند را از سر خواهد گرفت.

کد مطلب: ۵۹۴۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه خبری ایندیا تایمز، به دنبال سفر یک هیئت تجاری 20 نفره هندی به تهران در ماه گذشته میلادی، ایران احتمالا به زودی با انتشار بخشنامه ای، واردات برنج باسماتی از هند را از سر خواهد گرفت.
وزارت بازرگانی و صنعت هند با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «دولت ایران احتمالا به زودی بخشنامه ای در خصوص از سر گیری صدور مجوز برای واردات برنج صادر خواهد کرد.»
هیئت تجاری هندی با بخش های مختلف دولت ایران از جمله سازمان غذا و دارو، سازمان توسعه تجارت و شرکت بازرگانی دولتی ایران نشست هایی را برگزار کرده است. این هیئت همچنین نشست هایی را با اتاق بازرگانی ایران و اتحادیه وارد کنندگان برنج ایران برگزار نموده است.
بر اساس این بیانیه: «مذاکرات انجام شده در مرتفع کردن تبلیغات منفی ای که در برخی رسانه های ایرانی مطرح شده و موجب ایجاد تردید در خصوص سلامت و ایمنی برنج هندی شده بود، موثر بود.»
ایران سالانه حدود یک میلیون تن برنج از خارج وارد می کند که حدود 700 هزار تن آن از هند وارد می شود.
ایران در طی سال های اخیر به یکی از مشتریان اصلی برنج باسماتی هند تبدیل شده است. اما در سال 16-20155، صادرات برنج باسماتی هند به ایران تقریبا به نصف کاهش یافت و از 1.1 میلیارد دلار به 571 میلیون دلار رسید. در نیمه نخست سال مالی جاری، صادرات برنج باسماتی هند به ایران به 356 میلیون دلار رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار