مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش:

بیش از60 درصد آموزش های هنرستانی، کارگاهی و مهارتی است

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش با بيان اين كه بیش از60 درصد آموزش های هنرستانی، کارگاهی و مهارتی است، گفت: تلاش می شود دانش آموزان پس از دیپلم بتوانند در هر مرحله ای با توجه به مهارت هایی که دارند، وارد بازار کار شوند.

کد مطلب: ۵۹۳۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، سید مصطفی آذرکیش در همایش آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در اراک افزود: لازم است دانش آموزان را به رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش تشویق کرد تا با کسب مهارت لازم در داشتن شغل مناسب دچار مشکل نشوند .

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و مهارت آموزی زمینه ساز توسعه و اشتغال پایدار در کشور است که این مهم در فرآیند آموزشی باید مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد .

وی با بيان اين كه تربیت دانش آموزان همراه با مهارت یک ضرورت است، تصريح كرد: باید نگاه مهارتی در نظام آموزشی كشور نهادینه شود .

آذركيش خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی هاي نظام جدید آموزشی بیش از60 تا 65 درصد آموزش های هنرستانی کارگاهی و مهارتی است و تلاش می شود دانش آموزان پس از دیپلم بتوانند در هر مرحله ای با توجه به مهارتهایی که دارند، وارد بازار کار شوند .

مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش اعضای گروه های آموزشی را بازوی علمی هنرآموزان و پشتیبان هنرستان ها دانست و افزود: اعضای گروه های آموزشی می توانند مشوق و پیام رسان خوبی برای تبلیغ ، تشویق و ترغیب دانش آموزان برای هدایت مناسب تحصیلی باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار