همزمان با دهه مبارک فجر

بهره برداری از ۱۰ پروژه خیرساز در زمینه فضاهای دانشگاهی در کشور

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و قائم مقام رئیس ستاد خیرین آموزش عالی کمکهای خیرین معطوف به مسایل مالی نیست و ما از افکار و ایده های آنان نیز استقبال میکنیم.

کد مطلب: ۵۹۳۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، دکتر محمدحسین امید صبح امروز در همایش خیرین وزارت علوم و فناوری در شیراز بیان کرد: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان به خوابگاههای متاهلین تخصیص یافته است و وزارت علوم در احداث طرح های خیر ساز مشارکت فعال دارد ، با اجرای طرح 50 درصد ، نیمی از تامین هزینه طرح های خیر ساز توسط وزارت علوم تعهد می شود
وی افزود: خیرین درسال های گذشته در زمینه تامین و ساخت خوابگاه های دانشجویی متاهلین گام های مهمی برداشته اند ولی همچنان در این حوزه نیازهای فراوان وجود دارد.
امید با بیان اینکه طی سالهای اخیر400 هزار متر مربع فضای آموزشی و علمی به فضاهای دانشگاه ها با مشارکت خیرین اضافه شده است گفت : 100 هزار متر مربع از این فضا در سال جاری ساخته شده ، 10 پروژه بزرگ خیرساز در دهه فجر امسال با مشارکت خیرین افتتاح می شود .
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت:‌تعداد دانشجویان کشور از 170 هزار دانشجو در ابتدای انقلاب به 4.5 میلیون دانشجو افزایش یافته است و حدود 10 هزار نفر از دانشجویان و نخبگان علمی کشور اکنون تحت حمایت و پوشش کمک های خیرین قرار دارند، خیرین می توانند در این موارد کمک بیشتری داشته باشند و برای تعالی علم و دانش در کشور گام بردارند.
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم همچنین گفت : به روز رسانی تجهیزات آزمایشگاهی ، ایجاد مجموعه های ورزشی و فرهنگی ، احداث اماکن علمی و پژوهشی و توسعه سخت افزارها در دانشگاه و توجه به زیربناها از جمله مواردی است که خیرین می توانند در آن مشارکت بیشتر داشته باشند .
امید ادامه داد:کمک خیرین معطوف به کمک های مالی به تنهایی نمی شود ، ما از کمک های فکری و ایده پردازی خیرین هم استقبال می کنیم و معتقدیم بسیاری از موارد رشد و بالندگی در دانشگاه ها با کمک های فکری خیرین به دست آمده است .
در این همایش سه روزه که 150 نفر از خیرین وزارت علوم حضور دارند راهکارهای توسعه فعالیت های خیرخواهانه در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بررسی می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار