مدیر رویداد فین کاپ مطرح کرد:

المپیاد برنامه نویسی مالی و بانکی 11 تا 13 اسفند برگزار می شود

مدیر رویداد فین کاپ مطرح کرد:در رویداد فین کاپ از افراد نخبه و صاحبان ایده حمایت می شود تا افرادی جذب این صنعت شوند که بتوانند زمینه و بستر مناسبی را در فضای کسب و کار اینترنی به ویژه در بخش مالی و بانکی کشور ایجاد کنند.

کد مطلب: ۵۹۲۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا؛ حسن زادمهر در یک نشست خبری با اشاره به برگزاری اولین رویداد فین کاپ (المپیاد برنامه نویسی مالی و بانکی) که روزهای 11 تا 13 اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می شود اظهار کرد: تلاش ما در جهت کمک به بانکها برای تغییر فضای کسب و کار و کسب موفقیتهای بیشتر است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که بانکها باید به آن توجه کنند حضور فین تک ها ست عنوان کرد: در رویداد فین کاپ از افراد نخبه و صاحبان ایده حمایت می شود تا افرادی جذب این صنعت شوند که بتوانند زمینه و بستر مناسبی را در فضای کسب و کار اینترنی به ویژه در بخش مالی و بانکی کشور ایجاد کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی با بیان اینکه یکی از حامیان این برنامه بانک ملت است اظهار کرد: بانکها این ضرورت را احساس کرده اند و اگرچه استراتژی بانکها متفاوت است اما عملکرد بانکها نشان میدهد که حامی شرکت های نرم افزاری هستند و این ضرورت را نیز به خوبی حس کرده اند.

زادمهر خاطرنشان کرد: پایگاه هایی برای فعالیتهای صاحبان ایده پیش بینی می شود و محصولات آنها نیز به فراخور توافقی که با آنها صورت می گیرد خریداری می شود.

وی گفت: در حوزه حقوقی و قوانینی که بانک مرکزی باید تنظیم کند مشکلاتی وجود دارد که البته کارمزد یکی از بخشهای کوچک آن است و امیدواریم بانک مرکزی وارد این بازی شده و سناریویی برنده- برنده برای شرکت های فعال و سیستم بانکی تنظیم کند.

در ادامه این نشست محمدصادق مالکی دبیر کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی در ایران با بیان اینکه جوانانی که در این صنعت فعال هستند در حال حاضر با مشکلاتی مواجهند که یکی از این مشکلات عدم حمایت از آنهاست خاطرنشان کرد: اواخر اسفند سال گذشته بسیاری از سیستم های پرداخت کسب وکارهای واسط تعطیل شدند و بانکها باید به این سمت حرکت کنند که این خدمات را در سبد فعالیتی خود قرار دهند.

وی با اشاره به برگزاری رویداد فین کاپ تصریح کرد: این رویداد علاوه بر کمک به صاحبان ایده می تواند زمینه ای برای آن باشد که فعالان در این صنعت تیم های کاری متعدد تشکیل داده و زمینه فعالیت مناسبتری بدست آورند.

مالکی گفت: چالش هایی در سه روز برگزاری این المپیاد مطرح می شود و این چالش ها در محیطی شبیه سازی شده با فعالیت بانکی ارائه و پس از آنکه در این فرایند تیم ها انتخاب شدند در مرکز رشد مستقر و از مشورتها و مشاوره های بانکی استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برخی از افراد ممکن است توانایی پرداخت ایده را داشته باشند اما از توان لازم برای برنامه نویسی برخوردار نباشند گفت: این رویداد کمک می کند تا صاحبان ایده در تیم های کاری امکان ارائه محصول را با استفاده از توان برنامه نویسی سایر افراد به دست آورند.

دبیر کنسرسیوم کسب و کار اینترنتی در ایران گفت: در مجموع 60 میلیون تومان جایزه نقدی برای برندگان این المپیاد برنامه نویسی درنظر گرفته شده که تیم اول 25 میلیون تومان ، تیم دوم 15 میلیون تومان و تیم سوم 10 میلیون تومان دریافت خواهند کرد و برنده اصلی نیز 15 میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهد کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص زیرساخت های لازم برای بهبود فضای کسب و کار اینترنتی گفت: فارغ از امار و ارقام و شاخص در دو سال گذشته که کنسرسیوم کسب وکار فعالیت خود را آغاز کرده است 400 کسب و کار زیرمجموعه رشد 7 برابر را تجربه کرده اند که بخشی از آن به دلیل آموزشهای لازم است.

مالکی گفت: بسیاری از تیم های استارت آپ پس از یک مدت زمانی فعالیت به دلیل آنکه در کسب درآمد موفق عمل نمی کنند از هم پاشید می شوند به همین دلیل ما تلاش میکنیم تا چگونگی کسب درآمد از اینترنت را به آنها آموزش دهیم.

وی ادامه داد: کسب درآمد توان آنها را افزایش داده و خود به خود فرهنگ سازی لازم نیز در زمینه کسب و کار اینترنتی فراهم می شود.

در ادامه این نشست کندری مدیر شتاب دهنده بانکی خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات در حوزه فین تک ها از اهمیت بالایی برخوردار است که بانکها و رگولاتوریهایی مانند بانک و بیمه مرکزی می توانند به تنظیم مقررات جدید در این بخش کمک کنند و بازیگران اصلی این حوزه نیز می توانند کمک بزرگی در این زمینه داشته باشند .

کندری تصریح کرد: از سال 2008 تا 2017 فین تک ها از رشد دو برابر در جهان برخوردار شده اند و ایران نیز نباید از این غافله عقب بماند.

وی افزود: حوزه فین تک ها محدود به فعالیتهای بانکی نیست و در حوزه بیمه و بازار سرمایه نیز می توان فعالیتهای بسیاری را به انجام رساند.

بر اساس این گزارش رضا درکی مدیرشرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی نیز گفت: وقتی بانکهای جدید وارد فضای بانکداری کشور شوند فضای رقابت و محیط کسب وکار تفاوت های بیشتری با شرایط کنونی خواهد داشت و در این میان بحث افرادی که توان و تخصص لازم را داشته باشند بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار