برگزاری جشن سی و هشتمین سالگرد انقلاب در مدارس مازندران

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران برنامه های دهه فجر مدارس استان مازندران را تشریح کرد.

کد مطلب: ۵۹۱۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، محمد شعبانی با تبریک به مناسبت فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به رهبری ابرمرد تاریخ حضرت امام خمینی (ره ) و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و آتش نشانان فداکار، گفت: مسئولیت کمیته فرهنگیان و دانش آموزی ستاد گرامیداشت دهه مبارکه فجر با آموزش و پرورش است.

وی افزود: اقدامات لازم جهت برگزاری مطلوب تمامی برنامه ها بویژه چها ر برنامه شاخص اعلام شده در قالب زنگ انقلاب، یادواره 2 هزار شهید، گفتمان های دانش آموزی و رژه دانش آموزان تشکیلات در روز راهپیمایی 22 بهمن صورت گرفته است.

شعبانی توجه به اصل دانش آموز محوری و واگذاری تمامی نقش ها به دانش آموزان در همه برنامه ها ایجاد شور و نشاط و روحیه امید آفرینی در بین دانش آموزان، پرهیز از پرداختن به مسائل حاشیه ای، جناحی، تبلیغاتی، برنامه های صوری و بی محتوا، بیان دستاوردهای مادی و معنوی نظام جمهوری اسلامی، و تلاش در جهت تنویر افکار وتعمیق باورهای اعتقادی دانش آموزان نسبت به اصول مترقی انقلاب را جز مهمترین اهداف و برنامه های طراحی شده آموزش وپرورش دراین دهه دانست.

وی تصریح کرد: در زنگ انقلاب هماهنگی جهت برگزاری مراسم نمادین شهرستانی در یکی از مدارس منتخب با دعوت از مسئولان شهرستانی، پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا، نواختن زنگ و اجرای برنامه های ویژه همزمان با لحظه ورود تاریخی حضرت امام (ره ) در ساعت 33 :9 در تمامی مدارس با محوریت دانش آموزان و بهره گیری از ظرفیت گروه های مستقل فرهنگی مدارس و تشکل ها برگزاری صبحگاه مشترک، اجرای سرود و نقاشی همگانی در مدارس صورت گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش مازندران به برگزاری مراسم پایانی و هماهنگ یادواره شهدا طرح 2هزار یادواره شهید دانش آموز و فرهنگی استان در 2 هزار مدرسه در تاریخ 18 بهمن اشاره کرد وگفت: اجرای برنامه های محتوایی با محوریت دانش آموزان و بهره گیری از ظرفیت تمامی نهاد های مرتبط در اجرای این برنامه تاکید شده است.

شعبانی یادآور شد: ستاد هماهنگی تشکل ها به منظور هماهنگی حضور دانش آموزان عضو تشکل های چهارگانه بسیج، اتحادیه انجمن اسلامی، هلال احمر، و پیشتازان و فرزانگان در روز راهپیمایی 22 بهمن به صورت منظم، منسجم و با لباس تشکیلاتی، هماهنگی لازم جهت استقرار دانش آموزان در پیشاپیش جمعیت راهپیمایان، اجرای سرود همگانی، برپایی ایستگاه های فرهنگی، و مسابقات در دستورکار قرارداده است.

وی به هماهنگی برگزاری گسترده نشست گروه های مختلف دانش آموزی از جمله دانش آموزان عضو تشکل ها، اعضای شوراها، نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و ... با مسئولین (فرماندار، بخشدار، امام جمعه، مدیران ادارات، فرماندهان نظامی و انتظامی، چهره های برتر گروه های اجتماعی، مبارزین انقلابی و ...) با بررسی موضوعاتی همچون ریشه های انقلاب اسلامی، تبیین شخصیت ارزشمند و اندیشه های ناب حضرت امام خمینی(ره )، دستاوردهای انقلاب، چالش های پیش روی انقلاب در مسیر تکامل، راه های انتقال مفاهیم و اصول انقلاب به نسل جدید، و بینش سیاسی درست و بصیرت افزایی اشاره کرده و تأکید نمود با توجه به انتخابات پیش رو باید اجرای آن همراه با برنامه مدون و به دور از فعالیت های جریانی وسیاسی باشد.

شایان ذکر است برنامه هایی همچون برگزاری مسابقه غیر حضوری از کتاب وصیتنامه حضرت امام(ره) و جشن بزرگ خانوادگی کارکنان آموزش وپرورش مازندران در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله ساری نیز برای کارکنان اداری پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار