دبیر کمیته فرهنگیان و دانش آموزان ستاد دهه فجر خراسان جنوبی خبر داد:

برگزاری ۳۲۰ برنامه در سطح مدارس خراسان جنوبی همزمان با دهه فجر

دبیر کمیته فرهنگیان و دانش آموزان ستاد دهه فجر خراسان جنوبی از برگزاری بیش از ۳۲۰ برنامه در سطح مدارس استان طی دهه فجر خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۱۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد

علی نورمحمدی ریس داره فرهنگی ،هنری ,اردوها و فضاهای پرورشی و دبیر کمیته فرهنگیان ستاد دهه فجر خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار پانا گفت : کمیته های فرهنگیان و دانش آموزی ستاد دهه فجر استان با هدف سیاستگذاری، برنامه ریزی، سازمان دهی، هدایت و نظارت بر برنامه های تدارک دیده شده در حوزه آموزش و پرورش در دهه فجر تشکیل شده است.

در همین راستا این کمیته با جامعه هدف بیش از دو هزار و ۴۰۰ آموزشگاه، ۱۴ هزار فرهنگی و ۱۵۵ هزار دانش آموز اجرای بیش از ۳۲۰ برنامه شاخص در سطح مدارس را پیش بینی کرده است.

وی با اشاره به نواختن زنگ انقلاب در مدارس استان گفت : 38مین زنگ انقلاب در ساعت تاریخی 9:33 در بیش از 2400آموزشگاه استان نواخته خواهد شد و به صورت نمادین در شهرستان بیرجند در دبیرستان کاشی نیلوفر با حضور مسوولین برگزار خواهد شد.

نور محمدی ادامه داد : برنامه های در نظر گرفته شده در حوزه ی دانش آموزی توسط چهار تشکل رسمی آموزش و پرورش از جمله بسیج، هلال احمر، اتحادیه انجمن های اسلامی و سازمان دانش آموزی برگزار خواهد شد.

وی به برنامه های اجرایی توسط بسیج دانش آموزی اشاره کرد وگفت :برگزاری یادواره شهدای دانش آموز ، برگزاری مجمع فاطمی و برگزاری برنامه نهضت مازنده ایم ویژه مدارس دخترانه و همچنین برگزاری حلقه های صالحین بامحوریت بررسی شخصیت امام خمینی(ره) از برنامه های اجرایی این تشکل خواهد بود.

وی در ادامه یاد اور برنامه های اجرایی توسط اتحادیه انجمن های اسلامی شد وگفت:پنجمین دوره ی نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب با ثبت مدارس درسایت جشنواره درسطح ملی و برگزاری آئین تجلیل و تکریم مادران شهدا به نیابت از فرزندان شهیدشان از برنامه های این تشکل خواهد بود.

دبیر کمیته فرهنگیان ستاد دهه فجر خراسان جنوبی ادامه داد : پویش دانش آموزی ضد آمریکایی و نیز نهمین دوره جشنواره نشریه ها و رسانه های دانش آموزی با متولی بودن اتحادیه خراسان جنوبی نیز امسال در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

وی به همکاری آموزش و پروش و بنیاد شهید در قالب طرحی به نام نگارش نامه ای به شهدا همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی نیز خبرداد.

نورمحمدی به برگزاری جشنواره ورزشی خواهران درشهرستان نهبندان توسط تشکل هلال احمر خبرداد و گفت : این جشنواره قرار است 16لغایت 19 بهمن ماه در نهبندان برگزارگردد. و همچنین دوره آموزشی امداد نیز 12لغایت 21 بهمن ماه درفردوس توسط تشکل هلال احمر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اعزام کاروان های دانش آموزی و فرهنگیان به سفرهای زیارتی عتبات عالیات، بیان داشت: در طول این دهه ۱۲۰ نفر از دانش آموزان و مربیان عضو سازمان دانش آموزی به عتبات عالیات اعزام می شوند .

دبیر کمیته فرهنگیان و دانش آموزی ستاد دهه فجر خراسان جنوبی به برگزاری همایش استانی یاوران انقلاب در این دهه اشاره کرد و گفت: همچنین در این دهه ۲۱ نفر از گروه های تشکیلاتی دانش آموزی استان به همایش بزرگ یاوران انقلاب در تهران اعزام می شوند.

نورمحمدی، برگزاری همایش استانی رحمت اسلامی و نبوی، دوره آموزشی ویژه خبرنگاران پانا، برگزاری دوره دوم اردوهای گردشگری تشکلات سازمان دانش آموزی، همایش بزرگ محیط یاران، همایش مربیان دادرس و مسابقات دادرس، برگزاری هفتیمن آزمون تفسیر قران کریم به صورت هماهنگ استانی با حضور سه هزار نفر، اعزام یک هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور و برگزاری جشن تکلیف شش هزار دانشآموز را از دیگر برنامه های این دهه برشمرد

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی چهار شهید دانش آموز استان گفت :شهیدان دانش آموز سندروس ،سورگی،خاکشور و میری مجاهد انقلاب اسلامی بودند که جان خود را در راه انقلاب اسلامی فدا کردند .

وی در پایان از دانش آموزان عضو تشکلات دانش آموزی خواست حضوری پر رنگ و بانشاط در راهپیمایی22بهمن داشته باشند چون انقلاب اسلامی متعلق به همه نسل هاست و حضور اقشار مردم به ویژه دانش اموزان باعث تقویت وحدت و اهداف انقلاب اسلامی میشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار