فرماندار حاجی‌آباد به پانا خبرداد:

پرورش آزمایشی ماهی خاویار برای اولین بار در حاجی آباد

فرماندار حاجی‌آباد از پرورش آزمایشی ماهی خاویار برای اولین بار در این شهرستان خبرداد.

کد مطلب: ۵۹۱۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد

حمید جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار پانا هرمزگان گفت: گسترش پرورش ماهیان خاویاری را یک شیوه مؤثردر راستای اشتغال‌زایی جوانان این منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: طرح پرورش ماهیان خاویاری و فراگیر کردن این طرح جهت اشتغال‌زایی جوانان و مشارکت‌های مردمی موضوعی است که با تبلیغات و آموزش می‌تواند اشتغال‌آفرین باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان حاجی‌آباد به‌عنوان اولین شهرستان استان هرمزگان در پرورش ماهی خاویار محسوب می‌شود، افزود: باید به‌منظور رفع محرومیت و بهره‌گیری از منابع دریایی و افزایش امنیت غذایی و با وجود استعداد این شهرستان در زمینه پرورش ماهیان خاویاری گامی مؤثر در جهت سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برداریم.

فرماندار حاجی‌آباد خاطرنشان ساخت: از تمامی سرمایه‌گذاران در این بخش با وجود استعدادهای خوبی که در این شهرستان در پرورش ماهیان خاویاری شاهد هستیم برای سرمایه‌گذاری در این بخش آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌داریم.

وی افزود: این طرح پرورش آزمایشی در راستای اهداف شیلات مبنی بر مطالعه و بررسی و امکان سنجی پروش ماهیان خاویاری بمنظور استفاده حداکثری و چند منظوره از منابع آب شهرستان‌غیر ساحلی ، افزایش بهره‌وری و فعال سازی ظرفیت‌های جدید توسعه آبزی پروری استان، ایجاد تنوع گونه‌ای در پرورش آبزیان، توسعه آبزی پروری در مناطق دور ازساحل، افزایش تولید و مصرف گوشت آبزیان و در نهایت بررسی امکان تولید خاویار در جنوب کشور صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در این راستا تعداد ۵۰۰ قطعه بچه ماهی خاویاری که از مرکز شهید مرجانی واقع در استان گلستان تامین شده در دو نقطه از شهرستان حاجی آباد ( ۴۵۰ قطعه در روستای طارم مزرعه کشاورزی دشت گل روئیه و ۵۰ قطعه در باغی در حاشیه شهرستان حاجی آباد) رهاسازی شد.

جهانگیری تصریح کرد: این انتقال با صد در صد بازماندگی و موفقیت کامل بوده است که با توجه به بعد مسافت، قرار داشتن در فصل گرما و بالا بودن وزن بچه ماهی یک تجربه موفقیت آمیز بوده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه این مرحله از ذخیره سازی بچه‌ماهی‌های خاویاری آزمایشی بوده است گفت: در صورت موفقیت این مهم در سال‌های آتی، در آینده شاهد توسعه بخش پرورش ماهیان خاویاری خواهیم بود و اداره کل شیلات هرمزگان تسهیلات مناسب و حمایت‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاران علاقه مند در بخش پرورش ماهیان خاویاری در نظر گرفته است.

خبرنگار: آریان نجارزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار