معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش رودان در گفت و گو با پانا:

هدف آموزش و پرورش تقویت و ترویج مشارکت معنوی در مدارس است

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش رودان گفت: توسعه مشارکت مادی ومعنوی مردم و خانواده در مدارس به بررسی علل و موانع پیش روی آن از اهداف آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۵۹۰۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد

عبدالله عبدی بحرینی در گفت و گو با خبرنگار پانا هرمزگان با بیان این که آموزش و پرورش یک نهاد انسان ساز است گفت: راه تعالی جامعه از آموزش و پرورش می گذرد و این مهم تحقق پیدا نمی کند مگر با حمایت مردم، خانواده و نهادهای رسمی که در جایگاه شوراهای آموزش و پرورش پشتیبان این نهاد اجتماعی هستند.

وی با اشاره به لزوم تقویت مشارکت معنوی در مدارس افزود: بی گمان نقش خانواده به عنوان بنیادی ترین رکن اجتماع در پیشگیری از آسیب های اجتماعی پذیرفته شده و اجتناب ناپذیر است وتعامل خانواده با مدرسه به عنوان یک فرصت مناسب جهت حفظ بنیان خانواده، درچارچوب فرایندهایی مدام از مشارکت های آگاهانه می تواند در مسیر دستیابی اهداف تربیتی دانش آموزان بسیار مؤثر واقع شود.

عبدی بحرینی با تاکید برجایگاه خانواده به عنوان یکی از ارکان اصلی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد: هماهنگی و افزایی بین دو نهاد خانواده و مدرسه با مشارکت در برنامه‌ریزی و نظارت بر حسن انجام فعالیت‌های آموزشی ‌و پرورشی از طریق انجمن های مدارس می تواند موجب تسهیل و ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزشی و پرورشی شود.

وی خاطرنشان کرد: فراهم نمودن شرایط و فضای مناسب برا ی خانواده ها در مدارس توسط مدیران به گونه ای که اولیاء احساس حضور در خانه دوم خود را داشته باشند ، می تواند در ایفای نقش و جایگاه مهم خانواده در مدرسه کمک شایانی کند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار