رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نشست پیوند مسجد و مدرسه:

باید از ظرفیت عظیم آموزش و پرورش در احیاء مساجد استفاده کنیم

در نشست امضاء تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با مرکز رسیدگی به امور مساجد،حجت الاسلام علی اکبری گفت:وقتی مساجد ظرفیت نظام سازی در یک جامعه ای را بر عهده دارد، نباید مورد بی مهری قرار بگیرد،

کد مطلب: ۵۶۸۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستانهای استان تهران، نشست مشترک پیوند مسجد و مدرسه و امضاء تفاهم نامه همکاری با حضورعبدالرضا فولادوند راد مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، حجت الاسلام حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد،مجتبی هاشمی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل، ائمه جماعات مناطق 21 گانه شهرستانهای استان تهران، معاونین پرورشی شهرستانهای استان تهران و روئسای ادارات معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در مرکز فرهنگی-آموزشی محراب برگزار شد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: بعد از انقلاب هر جا که کشور ما در معرض خطرات قرار گرفت، با توجه به زحمتهایی که روحانیون مومن و متعهد برای بارور ساختن اعتقادات مردم کشیدند، معجزات مساجد را دیدیم.

وی افزود: 97 درصد شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی حاصل تربیت مساجد بودند، نیروهایی مومن و مجاهدی که به میدان نبرد رفتند و از کیان این مملکت دفاع کردند، این اتفاق در زمانی به وقوع پیوست که آموزش و پرورش ما با الگو پذیری بر اساس آموزه های غربی اداره می شد ولی در عین حال با استفاده از ظرفیت های روحانیت و فرهنگ عاشورایی توانستیم این چنین پدیده دل نواز و شورانگیزی را در اختیار جهانیان قرار دهیم.

حاج علی اکبری در ادامه با بیان اینکه اصلی ترین تهاجم، تهاجم فکری و عقیدتی است اظهار داشت: ما باید به دو نکته توجه داشته باشیم؛ یکی جوانان و نوجوانان که در معرض آسیب هستند و دیگری توجه به سنگرهایی که توانایی حفظ و مراقبت از این نسل در برابر هجوم را دارند.

وی ظرفیت مدارس و آموزش و پرورش را در آبادانی مساجد مهم ارزیابی کرد و خطاب به مسئولان آموزش و پرورش حاضر در این جلسه، گفت: شما در زمره آیه «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِكَ أَن یَكُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ»، هستید پس خودتان را مصمم به آبادگری مساجد کنید و ببینید که در احیای مساجد چه سهمی می توانید داشته باشید.

حاج علی اکبری افزود: هر مومنی که می خواهد سهمی برای حیات جاودانی داشته باشد باید برای مساجد کاری انجام دهد، تا زمانی که این موقعیت در دست ما است و این فرصت را در اختیار داریم باید در راستای غنی سازی این ظرفیت و نیز حسنات برای خود بهره ببریم زیرا روایات اسلامی نیز تاکید دارند که اگر می خواهید دنیایتان آباد و در قیامت سربلند باشید باید برای مسجد کاری انجام دهید.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، خدمتگزاری به مساجد را شأن حضرات ابراهیم و اسماعیل (علیهم السلام) دانست و گفت: متأسفانه برخلاف تصور، ما در بسیاری از مناطق آموزش و پرورش مبتلا به بحران هویت هستیم و باید اقدامی سازنده را در این زمینه انجام دهیم.

وی به اهداف برگزاری جلسه امضای تفاهم نامه همکاری میان آموزش و پرورش و مرکز رسیدگی به امور مساجد اشاره کرد و گفت: این جلسه می خواهد اقدامی بزرگ و جهادی کبیر در این زمینه باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار