گمرک اعلام کرد؛

ورود موقت ۹ قلم محصول کشاورزی محدود شد

گمرک جمهوری اسلامی ایران از کاهش زمان صدور ۹ قلم محصول کشاورزی ورود موقت خبر داد.

کد مطلب: ۵۶۸۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، گمرک ایران اعلام کرد: در چارچوب حمایت از تولید داخل در مسیر اقتصاد مقاومتی، دولت دو تبصره به آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی اضافه کرده است؛ به منظور حمایت از تولید داخل و افزایش سرعت صدور ۹ قلم کالای کشاورزی مشمول قانون تمرکز که وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت آن را عهده‌دار است انگیزه تبدیل به ورود قطعی آن کاهش می‌یابد.

این ۹ قلم کالا شامل گندم، شکرخام، شکر سفید، شیرخشک، برنج، جو، رب گوجه فرنگی، انواع میوهها(تازه و خشک شده) و زیتون(تازه محفوظ شده) است. گمرک ایران افزوده است: در حالی که کشورمان توان بالایی را در تولید گندم، برنج و سایر محصولات دارد، منطقی است که با حمایت تعرفه‌ای میل به ورود قطعی این قبیل کالاها از طریق رویه ورود موقت کاهش یابد.

با کاهش مدت زمان صدور ۹ قلم محصول کشاورزی ورود موقت و حداکثر به مدت یک سال و همچنین افزایش سود بازرگانی در زمان تبدیل به قطعی شدن این کالاها برای عرضه در بازارهای داخلی، بهترین تصمیم گرفته شد.

هدف از این تصمیم کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت قاطع از تولید داخل کشورمان است. علت عدم تعمیم آن به سایر محصولات ورود موقت به جهت وجود بازارهای صادراتی برای سایر کالاهای ورود موقت و انجام به موقع تعهدات از سوی واردکنندگان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار