مدیر کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

اقامه 65 هزار نماز جماعت در مدارس کشور

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 65 هزار نماز جماعت در مدارس کشور توسط ائمه جماعات روحانی و فرهنگی اقامه می شود.

کد مطلب: ۵۶۸۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، محمد رضا مسیب زاده در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای طرح مبین قریب 2 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی،تربیت 10 میلیون حافظ را مهم ترین رسالت وزارت آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: سند اجرایی طرح جامع تقویت و توسعه فرهنگ نماز در آموزش و پرورش تدوین شده است که نخستین گام آن اجرای طرح مبین در مدارس کشور می باشد.
مدیر کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اجرای 12 دوره از طرح مبین در 9 استان کشور تصریح کرد: تا کنون بیش از 8 هزار نفر از مجریان و مدیران طرح مبین در مدارس کشور آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
مسیب زاده، سه اصل محوریت مدرسه، فراگیری فعالیت ها و مشارکت پذیری را مهم ترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش دانست و یاد آور شد: امسال بیش از یک میلیون و 800 هزار جلد کتاب با 63 عنوان، در حوزه های قرآن و معارف قرآنی در بین دانش آموزان کشور توزیع شده است.
وی از توزیع 17 عنوان کتاب در 2 دوره ابتدایی در طرح امام شناسی بین دانش آموزان این مقطع خبر داد و افزود: در حال حاضر طرح امام شناسی تحت عنوان مصباح الهدی در مدارس کشور در حال اجرا می باشد که دبیرخانه کشوری امام سجاد(ع) در خراسان جنوبی مستقر است.
17 سال قهر طبیعت مهم ترین چالش آموزش و پرورش استان
مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به رحلت آیت ا... هاشمی رفسنجانی، ابراز داشت: آیت ا... رفسنجانی قبل از این که یک چهره سیاسی باشند چهره ای قرآنی بودند.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: بیش از یک هزار و 700 نماز جماعت در مدارس استان به امامت ائمه جماعات روحانی و فرهنگی استان اقامه می شود.
عباس لامعی 17 سال قهر طبیعت و خشکسالی را مهم ترین چالش آموزش و پرورش استان دانست و ابراز داشت: آموزش و پرورش در خراسان جنوبی دارای ریشه تاریخی بوده و مفاخر زیادی همچون مرحوم دکتر گنجی پدر علم جغرافیا ، دکتر معتمد نژاد پدر علم ارتباطات، دکتر شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت و پرورفسور بلالی پدر علم سم شناسی را در دامان خود پرورش داده و تحویل جامعه نموده است.
وی، برخورداری استان از دانش آموزان مستعد و معلمین مومن، متعهد و پرتلاش را دو عامل قوت آموزش و پرورش در این خطه از ایران اسلامی برشمرد و اضافه کرد: مهم ترین دغدغه اولیای دانش آموزان استان علی رغم مشکلات عدیده اقتصادی تحصیل و تهذیب فرزندانشان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار