مدیر سایت نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر خبر داد:

بهره‌برداری از نخستین نیروگاه زمین گرمایی کشور در اردبیل

مدیر سایت نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر گفت: نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر به عنوان نخستین نیروگاه زمین گرمایی کشور در صورت ایجاب شرایط لازم تا اواخر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۵۶۸۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، خسرو خسروی اظهار کرد: عملیات اکتشاف مخازن این نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر در ارتفاع 3 هزار متری سبلان به اتمام رسیده و پس از اجرای عملیات عمرانی پروژه، 5 مگاوات برق تولیدی از این نیروگاه وارد مدار خواهد شد .

وی با بیان اینکه چاه‌های حفاری شده ظرفیت تولید بیش از 30 مگاوات برق را دارند، عنوان کرد: وزارت نیرو نیروگاه 5 مگاواتی را به صورت پایلوت به مرحله اجرا درآمده و مابقی تولید برق با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام خواهد شد .

مدیر سایت نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر با بیان اینکه پروژه احداث نیروگاه بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: مخزن اصلی موجود در این منطقه ظرفیت تولید حداقل 100 و حداکثر 400 مگاوات را دارد و در صورت اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران می‌توان با افزایش حفر چاه بیش از 30 مگاوات فعلی تأمین انرژی کرد .

خسروی کشاورزی و گردشگری را از اهداف دیگر پروژه برشمرد و اضافه کرد: بر اساس مطالعات دفتر انرژی زمین‌گرمایی سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا)، منطقه مشگین‌شهر بهترین نقطه برای استفاده از ظرفیت انرژی زمین‌گرمایی در کشور است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار