مدیر موسسه نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان مطرح کرد:

تفکر ناب امام بدون دخیل کردن سلیقه‌ها تبیین شود

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان گفت: اگر تفکر ناب امام بدون دخیل کردن سلیقه‌ها تبیین شود اول جامعه و جوانان با اندیشه‌های امام آشنا می‌شوند و دوم اینکه از تحریف انقلاب جلوگیری خواهد کرد.

کد مطلب: ۵۶۸۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان، حجت‌الاسلام عباس کمساری در نشست خبری مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به صحبت‌های امام راحل اظهار کرد: ایشان تأکید بسیاری به وحدت داشتند و در صحبت‌هایشان مدام تأکید می‌کردند که اگر سران با هم خوب باشند، کشور صدمه نخواهد دید و اگر صدمه‌ای به کشور وارد شود، از اختلاف بین سران است.
وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام‌الله دهه فجر عنوان کرد: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به مناسبت دهه فجر برنامه‌هایی دارد که اولین آن‌ها برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبیین اندیشه‌های امام راحل به ویژه برای نسل جوانی که امام را ندیده‌اند، است.
مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان تصریح کرد: این نشست‌ها در قالب موضوعات امام و انقلاب، امام و بانوان، امام و جوانان، امام و فرهیختگان، امام و هنرمندان و امام و فرهنگیان است.
وی عنوان کرد: در دستور کار چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر «مهر بهمن» را داریم، این جشنواره با همکاری دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود که فراخوان آن از نیمه آبان ارسال شده است.
کمساری افزود: تاکنون بیش از 400 اثر از سرتاسر ایران و کشورهای مختلف جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که با این روند امیدواریم تا پایان مهلت ارسال آثار در 5 بهمن آثار بیشتری دریافت کنیم.
وی گفت: اختتامیه این جشنواره 14 بهمن ساعت 18 با حضور شاعران، فرهنگیان، فرهیختگان و مدیران استانی و کشوری در سالن همایش اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.
مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان تصریح کرد: در حاشیه جشنواره به معرفی شاعر برگزیده استان می‌پردازیم که این عنوان در سال 94 به رضا احتشامی تعلق گرفت.
وی عنوان کرد: امسال برای اولین بار در سطح استانی جشنواره «داستان روح‌الله» که در قالب داستان و رمان است را با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان و معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان با محوریت شخصیت حضرت امام خمین (ره) برگزار می‌کنیم.
کمساری بیان کرد: داستان‌های جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، داستان کوتاه کوتاه با حداکثر 500 کلمه و داستان کودک و نوجوان برگزار می‌شود و در هر بخش سه برگزیده خواهیم داشت؛ اختتامیه این جشنواره در اردیبهشت 96 هم زمان با هفته اصفهان صورت می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: در حاشیه جشنواره کارگاه‌های تخصصی برای آموزش شرکت‌کنندگان در مکان نگارستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند از اول بهمن‌ماه در این کارگاه‌ها شرکت کنند.
مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان گفت: در ادامه برنامه‌ها دو نمایشگاه عکس خواهیم داشت که نمایشگاه «خلوت خورشید» با عکس‌های استاد صدرعاملی است و به عکس‌های امام در زمان تبعید در نوفل لوشاتو پرداخته است.
وی بیان کرد: در دومین نمایشگاه عکس آثار بانوی عکاس اصفهانی با عنوان «دست مهربان» در ایام دهه فجر در معرض دید همگان قرار می‌گیرد؛ همچنین در این ایام برنامه‌های شاد و متنوع برای دانش‌آموزان و دانشجویان در نظر گرفتیم.
کمساری تصریح کرد: برای آموزش اندیشه‌های امام به دو صورت حضوری و آموزش مجازی برای اقشار مختلف مردم اعم از فرهنگیان، دانشجویان و... عمل شده که در آموزش مجازی تاکنون بیش از هزار و 300 نفر از کارکنان دولت در قالب 20 ساعت آموزش شرکت داشتند و مدرک گرفته‌اند و طبق نظرسنجی‌های انجام شده 97 درصد از این دوره آموزش اظهار رضایت کردند.
وی افزود: دوره جدید آموزش‌ها از بهمن برای اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اصفهان و در فاز دوم برای کارکنان این مرکز آغاز می‌شود.
مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان با اشاره به صحبت‌های رهبری در دیدار با مردم اصفهان عنوان کرد: با تأکید رهبری مبنی بر انس با وصیت سیاسی الهی امام خمینی(ره) آموزش وصیت امام در 11 سرفصل و با تلاش فاطمه طباطبایی تهیه شده و از اول بهمن برای دانشگاهیان و عموم مردم و علاقه‌مندان آغاز می‌شود؛ این دوره آموزش مجازی در ابتدا از اصفهان آغاز می‌شود و در مرحله بعد در سطح کشور ادامه پیدا می‌کند.
کمساری خاطر نشان کرد: توقع جامعه این است کسانی که نزدیک به امام بودند در تبیین اندیشه‌های امام و به کار گرفتن آن پیشگام باشند ولی این دلیل بر این نمی‌شود که اگر کسانی در این مسیر به وظیفه خودشان عمل نکردند پس جامعه نیاز ندارد که اندیشه امام تبیین شود؛ اگر تفکر ناب امام بدون دخیل کردن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار