معاون پرورشی و فرهنگی وزیر:

کودکی، بهترین زمان برای پیشگیری از خشونت است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای کاهش خشونت در جامعه باید فرهنگسازی را از دوران کودکی و دانش آموزی آغاز کنیم.

کد مطلب: ۵۶۸۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ مهدی فیض در دومین نشست اعضای ستاد اجرایی پرسش مهر17 رییس جمهور که در ساختمان علاقمندان برگزار شد با تسلیت گفتن بابت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: هیچ کسی نمی تواند جای ایشان را پر کند.
با آمار نمی توان فعالیت ها را ارزیابی کرد
وی با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت امری دراز مدت است افزود: نمی توانیم فقط با آمار فعالیتها را مورد ارزیابی قرار دهیم زیرا هرچقدر که کارهای کیفی بزرگ انجام شود اثربخشی بیشتری دارد ؛ هرچند کمیت نیز اگر زیاد باشد مایه خوشحالی است.
وی با اشاره به خطابه پیامبر به حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه:" اگر به دست تو یک نفر هم هدایت شود برای تو از آنچه در تمام دنیا است ارزشمندتر است". گفت: اگر در پرسش مهر یک خانواده و یا یک دانش آموز مقاله ای را تهیه کند که درون خانواده خود بتواند به موضوع خشونت تلنگر بزند بسیار ارزشمند است. حال اگر 13 میلیون دانش آموز به این پرسش پاسخ دهند و در تعامل با دیگران از خشونت فاصله بگیرند خیردنیا و آخرت و سرمایه معنوی برای همه ما است.
هدف آموزش و پرورش فرهنگ سازی تعلیم و تربیت است
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: وظیفه آموزش و پرورش فرهنگ سازی برای کاهش خشونت در جامعه و خانواده هاست. باید در فرهنگ خود یاد بگیریم که سخن مخالفان را بشنویم و سلیقه های مختلف را در همه عرصه ها تحمل کنیم و نگذاریم که خدای ناکرده صدای مخالفی، کار را به خشونت بکشاند.
وی یادآور شد: برای حل معضل خشونت بهترین سن، سنین کودکی و دانش آموزی است و می توانیم با فرهنگسازی مناسب از خشونت در جامعه پیشگیری کنیم.
پرسش مهر امسال می تواند نگاه در زمینه خشونت را اصلاح کند
فیض گفت: سوال امسال پرسش مهر می تواند نگاه در زمینه خشونت را از سطح مدرسه تا دانشجومعلمان اصلاح کند.
تنوع رشته ها بیشتر شود
وی با اشاره به اینکه باید در پرسش مهر تنوع رشته ها را زیاد کنیم تا هر شخصی که می خواهد با هر هنری که دارد وارد شود افزود: وقتی تنوع رشته ها زیاد شود و دامنه مخاطبین بیشتری از 13 میلیون دانش آموز در پاسخ پرسش مهر شرکت کنند، ابزاری مناسب برای انتشار مقوله فرهنگی مطرح شده است.
وی با تاکید بر اینکه جوایزی که برای منتخبین پرسش مهر انتخاب می شود باید جنبه معنوی داشته باشد گفت: باید انگیزه درونی و غیرمادی؛ مشوق شرکت کنندگان باشد تا بهترین آثار خود را ارائه کنند. زیرا گاهی هدایای مادی می تواند نقش غیرتربیتی به خصوص در سطوح سنی پایین داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار