رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان درگفت وگو با پانا مطرح کرد:

نیاز به 120 هزار تن میوه برای شب عید

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان گفت : 12 میلیون خانوار کشور با فرض نیاز به 10 کیلو میوه حدود 120 هزار تن میوه نیاز دارد و پیشنهادها و هشدارهای لازم به مسئولین ارایه شده است .

کد مطلب: ۵۶۸۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد

حسین مهاجران درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا درباه یخ زدگی میوه زمستانی و راههایی که ممکن بود میزان خسارات را کمتر کند ، اظهار کرد: در طول 300 سال گذشته بارش برف در ابتدای آذر ماه بی سابقه بوده است و این درحالی است که برداشت پرتغال در شرق مازنداران از 15 آذر آغاز می شود و در غرب مازنداران نیز از اواخر آذر است و قبل از این تاریخ به دلیل سبز بودن پرتغال برداشت میوه ممکن نیست .

وی افزود: در اتفاق اخیر کوتاهی متوجه کشاورز یا مسئولان نیست و این برف است که بارش زودهنگام آغاز شده و سرمای 8 تا 12 درجه زیر صفر سرمازدگی میوه را به دنبال داشته است و به نظر نمی رسد که کوتاهی شده باشد.

مهاجران گفت : از سوی دیگر جمع آوری پرتغال و انبارسازی آن نیز کار یه روز و چند روز نیست و با وجود هشدارهای هواشناسی امکان جمع آوری و ذخیره سازی میوه وجود نداشته است .

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان عنوان کرد: جمع آوری پرتغال از ابتدای آذر آغاز و تا 25 اسفند ماه ادامه می یابد و حتی برداشت پس از ایام عید نیز وجود دارد و انبارها به تدریج پذیرای میوه می شوند .

وی در پاسخ به این پرسش که اتحادیه چه کمکی به تنظیم بازار میوه شب عید می تواند داشته باشد ، تصریح کرد: کار ما اطلاع رسانی و ارایه آمار و ارقام صحیح به دولت است به همین دلیل در نامه ای که به مسئولین ارایه شده است نظرات مختلف ارایه شده و اتفاقات سالهای قبل نیز گوشزد شده است و تصمیم گیری با آنهاست و اینکه ارگانی مانند تعاونی روستایی 50هزار تن میوه انبار کند تاثیری در جلوگیری از گرانی میوه شب عید نخواهد داشت .

مهاجران گفت : 12 میلیون خانوار کشور با فرض نیاز به 10 کیلو میوه حدود 120 هزار تن میوه نیاز دارد و پیشنهادها و هشدارهای لازم به مسئولین ارایه شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار