مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان:

قرارداد انتقال مالکیت کارخانه ریسباف اصفهان امضاء شد

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: با پیگیری های صورت گرفته و با امضای وزیر راه وشهرسازی و بانک ملی ایران، بعد از سال ها انتظار تملک کارخانه ریسباف انجام شد.

کد مطلب: ۵۶۸۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان، کارخانه ریسباف به عنوان تنها بازمانده کارخانجات صنعتی دوران شکوفایی صنعت نساجی در اصفهان است که طی چند سال گذشته مسئولان سعی کردند، آن را به موزه ای با ارزش تبدیل کنند.
قبلا اعلام شده بود، بیش از 45 اثر معماری صنعتی اصفهان که عمدتا از کارخانجات نساجی بوده اند و درحاشیه زاینده رود قرار داشته در حال تخریب است و متاسفانه در این فاجعه از جامعه معمار ما صدایی به گوش نمی رسد.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، کارخانه ریسباف اصفهان یکی از این آثار به جا مانده ای است که وزارت راه وشهرسازی با اعتباری بالغ بر 215 میلیارد تومان و از محل املاک ومستغلات در توافقی با بانک ملی آن را خریداری و سعی در نجات آن دارد.
براین اساس قرار بود بود تا تاریخ 30 آبان ماه تمام اقدامات مربوط به نقل و انتقالات کارخانه ریسباف انجام شود که این امر چند ماه طولانی تر شد و بانک ملی از این کار سرباز می زند اما با پیگیری مسئولان استانی و کشوری این کار تحقق یافت.
حجت اله غلامی در این باره اعلام کرد: با تلاش و پیگیری های انجام شده، دو روز پیش کارخانه ریسباف اصفهان با امضای مقام عالی وزارت راه وشهرسازی و بانک ملی ایران توسط راه وشهرسازی به تملک درآمد.
وی بیان داشت: این کارخانه به عنوان آخرین بازمانده از کارخانجات نساجی و بناهای تاریخی باقیمانده از عصر معماری صنعتی و نمادی از فرهنگ، معماری، مناسبات اجتماعی و تاریخی مردم در سده معاصراست که احیای آن حق شهروندان اصفهانی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: کارخانه ریسباف در چهارباغ بالای اصفهان به متراژ 7000 متر مربع و به ارزش 215 میلیارد تومان، با هدف تبدیل به موزه بزرگ اصفهان خریداری شد که خوشبختانه این پیگیری ها به ثمر نشست و تملک این کارخانه اجرایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار