نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین:

موفقیت دولت در حذف قوانین مزاحم فعالان اقتصادی کم بوده است

​نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با انتقاد از وجود ۱۳ هزار قانون دست و پاگیر در حوزه فعالیت اقتصادی گفت: مطابق قانون برنامه پنجم دولت موظف بوده است، کلیه قوانین مزاحم را احصاء کند و ترتیب رفع آن را ایجاد کند ولی متاسفانه خروجی تقریبا صفر بوده است.

کد مطلب: ۵۶۸۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مجیدرضا حریری اظهار داشت: حقیقت این است که قاچاق یکی از معلول های اقتصاد غیر شفاف ما است. تا زمانی که اقتصاد ملی ما شفاف، رقابتی و آزاد نشود قاچاق داریم یا اختلاس بانکی و یا سایر مفاسد اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اظهار به اینکه مسئله قاچاق باعث ضرر به تولیدکننده، واردکننده و مصرف کننده می شود، تصریح داشت: نکته ای که باید بیشتر مورد نظر باشد این است که آیا قاچاق خود معلول است یا علت؟ حقیقت این است که قاچاق یکی از معلول های اقتصاد غیر شفاف ما است.

وی تصریح داشت: تا زمانی که اقتصاد ملی ما شفاف، رقابتی و آزاد نشود قاچاق داریم یا اختلاس بانکی و یا سایر مفاسد اقتصادی را شاهد خواهیم بود. ضربه قاچاق به اقتصاد است و سبد مصرف آحاد مردم ضرر اصلی را می خورد که این در نهایت باعث ضربه اجتماعی به مردم ایران می شود.

حریری با بیان اینکه قاچاق باعث ضربه ای بالاتر از ضربه اقتصادی به جامعه است، عنوان داشت: این ضربه ظهور طبقات نوکیسه و نوکیسه گری است که باعث اختلاف در جامعه می شود و این مسئله خود سرچشمه بسیاری از مفاسد خواهد شد.

وی در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به اینکه روحیه مجلس قانون گذاری است، تصریح داشت: یکی از اشکالات مجلس این است که روحیه قانون گذاری فقط قانون گذاری است در حالی که باید تنقیه قوانین باشد. با 13 هزار قانون و 18 هزار دستورالعمل یک پیام صادر می شود و آن این است که اشکالات زیادی وجود دارد. مطابق قانون برنامه پنجم و ماده 76 دولت موظف بوده است، کلیه قوانین مزاحم را احصاء کند و ترتیب رفع آن را ایجاد کند ولی متاسفانه خروجی کمیسیون ماده 76 تقریباً صفر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار