اسطوره فوتبال کردستان، رئیس کانون مربیان فوتبال ایران شد

جلسه دوم هیئت مدیره جدید کانون مربیان فوتبال ایران با حضورهمه اعضای منتخب تشکیل یافت و بیژن ذوالفقارنسب اسطوره فوتبال کردستان به عنوان رئیس این کانون انتخاب شد.

کد مطلب: ۵۶۸۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان کردستان، جلسه دوم هیئت مدیره جدید کانون مربیان فوتبال ایران با حضورهمه اعضای منتخب تشکیل شد.

اعضای هیئت مدیره کانون برای انتخاب رئیس، نواب رئیس و خزانه‌دار تصمیم‌گیری گردهم آمدند و جهت مشخص شدن نفرات جدید رأی گیری کردند.

طبق اساسنامهٔ این کانون، هدف از تشکیل آن «سازماندهی فعالیت مربیان فوتبال در ایران و جلوگیری از دخالت افراد فاقد صلاحیت در امر مربیگری» بیان شده‌است.

این کانون در سال 1380 تأسیس شده است و علاوه بر رده‌بندی ماهانه مربیان و برگزاری دوره‌های آموزشی به پیگیری مباحث مالیاتی و حقوقی مربیان و همچنین حضور در مجامع فدراسیون نیز می‌پردازد.

در این رأی گیری بیژن ذوالفقارنسب به عنوان رئیس ، حسین فرکی و حمید درخشان نایب رئیس اول و دوم و محمد مؤمنی نیز در جایگاه خزانه دار انتخاب شدند.

بیژن ذوالفقارنسب، زاده ۱۶ تیر ۱۳۲۸ در سنندج و بازیکن سابق و مربی فوتبال ایران است که سابقه بازی در تیم ملی فوتبال ایران و شرکت در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۶ و جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ را دارد.

او در سال ۱۳۴۹ در افسر بازی کرد و سپس به پاس پیوست در سال ۱۳۵۴ به پرسپولیس رفت و در همان سال اول حضور در پرسپولیس، به عنوان قهرمانی در مسابقات فوتبال جام تخت جمشید دست یافت.

اسطوره فوتبال کردستان در سال‌های 56 و 55 مدافع ثابت میانی در تیم ملی فوتبال ایران محسوب می‌شد و در روز ۱۹ مرداد سال ۱۳۵۸۸ و در فینال جام شهید اسپندی برای آخرین بار به عنوان یک بازیکن در مقابل پاس به میدان رفت و سپس به بلژیک رفته و از دانشگاه بروکسل، موفق به اخذ درجه دکترای تربیت بدنی شد.

بیژن ذوالفقارنسب در رقابت‌های مقدماتی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ دستیار مربیان مختلفی از جمله ویرای برزیلی و جلال طالبی بود. او به عنوان سرمربی تاکنون در تیم‌های مطرح استقلال، سایپا، پاس تهران، مس کرمان، پیکان، برق شیراز، ذوب‌آهن اصفهان، داماش گیلان و صنعت نفت آبادان کار کرده‌ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار